اجزاء راه در سیویل تری دی (فصل 3 قسمت 1)

اجزاء راه در سیویل تری دی (فصل 3 قسمت 1)

با شما هستیم با فصل جدید و اینکه میخواییم درباره اجزاء راه در سیویل تری دی صحبت کنیم 

درس اول از فصل سوم در مورد نوع روابط بین المان های راه می باشد . هر مسیری که ما طراحی می کنیم فارغ از نوع پروژه که راه ، کانال ، خطوط انتقال از هر نوع و یا غیره باشد ، از یکسری اجزا و المانها تشکیل شده .

اجزاء راه در سیویل تری دی

قبل از اینکه وارد بحث طراحی مسیر شویم لازم است در مورد یک مسئله به نام قیدها صحبت کنیم . این قید ها در ارتباط با چگونگی تاثیر پذیری المان های مسیر از هم می باشد . در واقع اجزای یک مسیر می‌توانند بر روی یکدیگر تاثیر بگذارند . این تاثیرپذیری یا عدم تأثیرپذیری بستگی به نوع قیود دارد که ما در هنگام ترسیم و طراحی انتخاب میکنیم . انواع این قیود در فیلم آموزشی توضیح داده شده است

بخوانید  مطالعات راهسازی

باید قبل از اینکه وارد ترسیم و طراحی خطوط و یا انواع قوسها شویم بدانیم که این اجزاء راه چگونه بر روی هم تاثیر گذار خواهند بود ، چرا که پس از ترسیم و طراحی مسیر ، برای ویرایش ، این قیود بسیار مهم خواهد بود . عملاً آنچه که در ویرایش مسیرها نقش اساسی را ایفا می‌کند چگونگی تاثیر و یا عدم تاثیر اجزاء راه بر روی هم است .

این چگونگی در فیلم آموزشی این درس برای سه مورد توضیح داده شده به عنوان مثال چنانچه دو مسیر بر روی هم تاثیرگذار باشند به هنگام جابجایی یا تغییر در نقطه اساسی به همراه هم حرکت خواهند کرد اما در صورتی که قید آنها یکس باشد این امکان وجود ندارد . برای درک مطلب به صورت بهتر به فیلم آموزشی مراجعه کنید . این درس اندکی نرم افزاری است و نیاز به کار و تمرین دارد .


لینک های دانلود


به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است