طراحی مسیر در سیویل تری دی (فصل 3 قسمت 6)

طراحی مسیر در سیویل تری دی (فصل 3 قسمت 6)

طراحی مسیر امری مهم در نقشه برداری است .

این درس برای طرح هندسی پروژه‌های مسیر از جمله طرح راه بسیار بسیار مفید می باشد  و درباره طراحی مسیر در سیویل تری دی  به صورت کامل توضیح داده شده.

شما میتوانید درس طراحی مسیر در نقشه برداری را مشاهده کنید

طراحی طرح افقی مسیر در سیویل تری دی

در این درس فرا می گیریم که چگونه با توجه به محدودیت های موجود در سطح زمین طبیعی برای پلان هندسی یک طرح افقی طراحی کنیم .در واقع ما محدودیت‌ها را با نشان دادن نقاطی به نرم افزار معین می کنیم و سپس با توجه به پارامترهایی نظیر شعاع و طول قوس های اتصال و یا ترکیب آنها مسیر پیشنهادی برای ما به وجود خواهد آمد . البته این مسیر پیشنهادی باید اصلاح و ترمیم شود .

ترکیب این درس با درسی که در مورد شیب زمین طبیعی و آنالیز آن صحبت کردیم برای طرح اولیه یک مسیر یا همان واریانت می تواند یک روش مجزا و مناسب باشد . تصور کنید ما در قطعه زمینی که در حال طرح هندسی یک پروژه می‌باشیم بتوانیم با استفاده از آنالیز شیب ، زمین را طبق دسته بندی های موجود در آیین نامه های مربوطه تقسیم بندی کنیم  و سپس محدودیت ها را در نرم افزار مشخص کنیم و پس از آن با دادن یک سری پارامتر نرم افزار به صورت خودکار مسیری را به ما پیشنهاد دهد . چه خوب !!!

بخوانید  قوس و انواع آن در طراحی مسیر راه ها

البته در بعضی مواقع با توجه به محدودیت ها و پارامترهایی که با همدیگر در تعارض هستند ممکن است پاسخی دریافت نشود . این یک روش بسیار مفید و خلاقانه برای طرح یکی از واریانت های پیشنهادی برای مسیر می باشد .

کاربرانی که علاقه به طرح هندسی راه دارند این درس به عنوان یک روش نرم افزاری برای طرح هندسی پیشنهادی می‌تواند بسیار مفید باشد این درس را به دقت مطالعه کنید .

 


لینک های دانلود


به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است