چگونه سیویل تری دی یاد بگیریم ؟

چگونه سیویل تری دی یاد بگیریم ؟

چگونه سیویل تری دی یاد بگیریم

شاید برای اغلب کاربران نرم افزار سیویل تری دی این سوال پیش آمده باشد که چگونه سیویل یاد بگیریم.  برای یادگیری هر نرم افزاری نیازمند آن هستیم تا با قواعد تئوری و نظری مباحث مربوط به نرم افزار آشنایی داشته باشیم . فارغ از اینکه نرم افزار سازه ای یا مربوط به راهسازی و یا مربوط به علوم مدیریت پروژه باشد ، دانستن این قواعد ضروریست .

در نظر بگیرید که با استفاده از نرم افزار اتوکد می‌خواهیم یک خط ترسیم کنیم . چنانچه با مفهوم خط در هندسه آشنایی نداشته باشیم برای استفاده از دستور مربوطه در نرم افزار اتوکد دچار مشکل خواهیم شد . ممکن است بتوانیم با مطالعه منابع کاربردی و مرجع یک خط را ترسیم کنیم اما تا زمانی که با معادله خط و مفهوم خط آشنایی نداشته باشیم نمی توانیم از این دستور استفاده لازم را انجام دهیم .

این مورد در هنگام کار در طراحی ها ، محاسبات و ترسیمات خود را بیشتر نشان می‌دهد . برای مثال چنانچه کاربر نرم افزار اتوکد قصد داشته باشد تا یک مقطع عرضی را از یک بنا ترسیم کند آگاهی از روش ترسیم خط در اتوکد می تواند مفید باشد اما تا زمانی که با نحوه ترسیم در صفحه کاغذ بیگانه باشد قادر به ترسیم در محیط نرم افزار نیز نخواهد بود .

آموزش سیویل تری دی

در نرم افزار سیویل تری دی این مورد خود را بیشتر نشان می دهد . اغلب کاربران در استفاده از نرم افزار سیویل تری دی از آنجایی دچار مشکل می‌شوند که با مباحث تئوری طراحی قوس ها ، خط پروژه و یا احجام عملیات خاکی و یا هر مبحث دیگری آشنایی کافی را ندارد . هنگام کار با نرم افزار سیویل تری دی نرم افزار از ما برای ترسیم و طراحی قوس ها اعداد و ارقامی را درخواست می کند . باید دقیقا نسبت به این اعداد و سوال های مربوطه اگاهی کامل داشته باشیم . وارد کردن اعداد برای قوس های ساده و یا قوس های اتصال خیلی سخت نیست ، اما وارد کردن اعداد صحیح با توجه به پیش فرض های پروژه ، یک مسئله اساسی و مهم است .

بخوانید  جانمایی پلاک ثبتی چیست ؟ | جانمایی ثبتی عرصه با سند

آنچه در مورد نرم افزار سیویل تری دی به خصوص مباحث راهسازی ناشناخته باقی مانده این است که از این نرم افزار بیشتر برای ترسیم استفاده می‌شود و نه برای طراحی آنچنان که در کشورهای دیگر از این نرم افزار بیشتر در جهت طراحی ها و مدل سازی ها استفاده می گردد و ترسیم بخش نهایی کار می باشد بنابراین تا زمانی که درک صحیحی در مورد اینکه یک منحنی نیاز به یک طول مماس حداقل دارد و ما باید این حداقل را رعایت کنیم تا قابل ترسیم باشد نمی‌توانیم استفاده صحیح از این نرم افزار بکنیم .

برای مثال فرض کنید که اعداد و ارقام را وارد میکنیم و نرم افزار پاسخ می دهد که توانایی ترسیم و محاسبه این اعداد وجود ندارد . در صورتی که نسبت به مطلب اشاره شده ی فوق آگاهی نداشته باشیم نمی توانیم متوجه شویم که ایراد و اشکال به وجود آمده از کجا می باشد . پس به این نتیجه رسیدیم که برای استفاده بهینه از نرم افزار ، قبل از استفاده از کامپیوتر و بعد از محاسبات دستی میتوانیم از نرم افزار محاسباتی اکسل استفاده نماییم تا دقیقا با روش پردازش اعداد در سیستم های کامپیوتری آشنا شویم .

بنابراین برای یادگیری مباحث ، قواعد و تئوری ها باید به آیین نامه های مربوطه در هر مبحث و کتبی که این مباحث را تشریح می کنند مراجعه کنیم اغلب مشکلات کاربران در هنگام کار با نرم افزار سیویل تری دی عدم آشنایی کافی با مطالب ذکر شده می باشد . همچنین در مرحله بعدی می توان به این نکته اشاره کرد که یادگیری کاربران از نرم افزار چنانچه به صورت جسته و گریخته باشد و یک مسیر آموزشی صحیح را طی نکنند منجر خواهد شد تا راندمان نرم افزار نسبت به نرم افزار های پیش از خود نیز کاهش پیدا کند .

بخوانید  مراحل انجام راهسازی از ابتدا تا انتها

چگونه سیویل تری دی یاد بگیریم

مطلب دیگر عدم آشنایی کافی با مباحث نصب صحیح نرم افزار می باشد . هر کاربر باید بتواند به صورت صحیح نرم افزار را نصب نمایید پیش نیازهای نرم افزاری آن را بشناسد و به خوبی از نرم افزار استفاده نمایید . همچنین کاربران نرم افزار باید همیشه یک نسخه از آخرین ورژن نرم افزار را به صورت لوح فشرده و یا ذخیره شده در سیستم در اختیار داشته باشند تا در هر زمان که نیاز باشد اقدام به نصب مجدد نرم افزار نمایند .

نکته دیگری که در استفاده از نرم افزار سیویل تری دی بسیار خودنمایی می‌کند ضعف در استفاده از شیوه‌های نمایش موجود در نرم افزار می باشد . کاربران نرم افزار سیویل تری دی می توانند با تسلط بر استایل ها و یا شیوه های نمایش نرم افزار سیویل تری دی بسیاری از مشکلات ترسیمی و محاسباتی خود را حل کنند . برای مثال در قوس های قائم می‌توان با ایجاد شیوه‌های نمایش مناسب اطلاعات در ترسیم و طراحی قوس های قائم سرعت استفاده از نرم افزار و همچنین دقت طراحی ها را به میزان قابل توجهی افزایش داد .

بنابراین شیوه‌های نمایش یا همان استایل ها در کار با نرم افزار بسیار مهم می باشد همان قدر که کار با شیوه های نمایش در نرم افزار سیویل تری دی می تواند مهم باشد به همان میزان نیز حالت تئوری و نظری اهمیت دارد . بنابراین آن چنان که پیش از این گفته شد در صورتی که بتوانیم از شیوه های نمایش در نرم افزار سیویل تری دی به خوبی کار بگیریم ، اما توانایی تجزیه تحلیل و تفسیر این اعداد را نداشته باشم کاربر خوبی برای نرم افزار نخواهیم بود .

برای جواب این سوال که چگونه سیویل تری دی یاد بگیریم بهتره به این صفحه مراجعه کنید و آموزش های را از صفر شروع کنید .



به این مطلب امتیاز بدید :
4.4/5 - (5 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است