تغییر سال فهرست بها یک پروژه در تدکار

تغییر سال فهرست بها یک پروژه در تدکار

تغییر سال فهرست بها در یک پروژه از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که شرکت‌های مشاور و پیمانکاری در بازه زمانی‌های مختلف مخصوصاً اوایل سال جدید انجام می‌دهند.

فهرست بها فهرستی می‌باشد از قیمت‌های مختلف از مقدار حجم و یا خدماتی که در پروژه‌های عمرانی قابل ارائه می‌باشد، این خدمات همگی با توجه به سال‌های مختلف تغییرات زیادی دارند ک هر ساله در ایران این لیست قیمت جدید و به روز می‌شود، یا به طور دیگر: فهرست بها لیست قیمتی می‌باشد که مطابق ماده 23 قانون توسط سازمان برنامه و بودجه تهیه و عرضه می‌گردد تا پروژه‌های مختلف اعم از راهسازی، ابنیه، تاسیساتی و… برآورد دقیقی پیش از اجزا داشته باشند.

بخوانید  تعرفه خدمات نقشه برداری 97

حال ممکن است به عنوان مثال یک پروژه در سال 1399 برآورد شده باشد ولی قرارداد آن نهایی نشده باشد و برخورد کند با سال جدید یعنی 1400، خب در اینجور مواقع فهرست بهای جدید یعنی 1400 عرضه می‌گردد و تمامی پروژه‌ها باید مطابق با فهرست جدید برآورد گردند.

در این ویدیو با ما همراه باشید تا به شما آموزش دهیم که نیازی به متره و برآورد پروژه از ابتدا نیست و با کم وقت گذاشتن می‌توان پروژه را با فهرست جدید هماهنگ کرد و قیمت جدیدی اعلام نمود.

به این مورد باید توجه داشت که این آموزش تغییر سال فهرست بهای در تدکار نیست و تغییر سال فهرست بهای یک پروژه در تدکار است.

بخوانید  چگونگی ساخت کریدور در سیویل تری دی (فصل 0 قسمت 9)

همچنین ببینید: مقایسه فهرست بهای 1399 و 1400 

آموزش تغییر سال فهرست بها در تدکار



به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (14 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است