محاسبه تعداد شیت نقشه

محاسبه تعداد شیت نقشه

محاسبه تعداد شیت نقشه یکی از مواردی است که ممکنه هم به صورت دستی و هم به صورت نرم افزاری در پروژه‌های مختلفی مورد استفاده شما قرار بگیرد.

با توجه به درخواست مکرر دوستان عزیز نقشه بردار مبنی بر اینکه یک آموزش تهیه کنیم که در آن به طور خلاصه بحث زون‌ها و شیت های نقشه رو توضیح بدیم این آموز رو تهیه کردیم.

در پروژه‌های مختلف و یا موارد درسی با بحثی روبرو می‌شوید که یک نقشه طراحی شده و یا برداشت شده و ترسیم شده به شما داده می‌شود یا خود شما آن را تهیه می‌کنید، حال نیاز است اون نقشه رو پرینت کنید (به عنوان مثال در پروژه‌های عمرانی ممکن است خط پروژه و یا مسیر طولانی داشته باشید و نیاز باشد قبل از پیرینت یک تخمین برای تعداد برگه‌ها بکنید)

بخوانید  استایل ها در پروفیل طولی در نرم افزار سیویل تری دی (فصل 0 قسمت 17)

در این مرحله نیاز است که با نرم افزارهای مختلفی مثل سیویل تری دی آن را به صورت دقیق محاسبه کنید، حال ما را دستی این کار رو بهتون یاد میدیم و به راحتی در چند دقیقه می‌توانید هر طول و هر نقشه‌ای رو در ابعاد مختلف تقسیم کنید و به راحتی بفهمید که برای نقشه‌ای که به شما داده شده چه تعداد برگه در ابعادهایی مثل A5 – A4 – A3 و…. نیاز دارید.

در صورتی که سؤالی درباره محاسبه تعداد شیت نقشه دارید به راحتی می‌توانید در قسمت کامنت های این پست بنویسید تا در سریع‌ترین زمان به سؤال شما پاسخ بدیم

 

 



به این مطلب امتیاز بدید :
4.9/5 - (11 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

3 نظر تاکنون ارسال شده است
  1. خیلی عالی و کاربردی. دم شما گرم

    • خوشحالیم که کاربردی بوده براتون

  2. سلام فایل شیت اسناد زمین چیه ؟ ممنونم