معرفی اسکنر تریمبل SX10

معرفی اسکنر تریمبل SX10

همانطور که می دانید، دوربین های نقشه برداری در سه نوع هستند که توتال استیشن یکی از آنها می باشد. این نوع دوربین ها برای نقشه برداری و ساخت و ساز استفاده می شوند. اسکنر تریمبل مدل SX10 یکی از انواع دوربین های توتال استیشن می باشد که با فناوری پیشرفته ای که دارد، به عنوان یک توتال استیشن روباتیک و اسکنر لیزری سه بعدی تصاویر استفاده می شود. از ویژگی های اسکنر تریمبل مدل SX10 باید به توانایی اسکن دقیق و سریع، ثبت تصاویر رنگی در کنار کارهای توتال استیشن اشاره کرد. در این مقاله به معرفی کوتاهی از دوربین توتال استیشن و معرفی دوربین توتال استیشن می پردازیم.

معرفی توتال استیشن

توتال استیشن (TS) یا دوربین مهندسی توتال استیشن (TST) یک ابزار الکترونیکی / نوری است که برای نقشه برداری و ساخت و ساز ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این یک دوربین الکترونیکی مهندسی، با سیستم اندازه گیری EDM برای اندازه گیری هر دو زاویه عمودی و افقی زاویه و فاصله شیب از ابزار تا یک نقطه خاص و با داشتن یک رایانه درون برد، و برای جمع آوری داده ها و انجام محاسبات مثلث بندی یکپارچه کاربرد دارد که در نهایت می تواند به کمک نرم افزار کاربردی در کامپیوتر، نقشه محل مورد نظر ترسیم شود.

بخوانید  اطلاعاتی درباره سنجش از دور

در واقع توتال استیشن ها، این دستگاه های نوری نقشه برداری مدرن، از دو بخش تئودولیت الکترونیکی (Transmit) و فاصله یاب الکترونیکی (EDM) بر روی یک بستر کامپیوتر داخلی تشکیل شده است. به کمک این دستگاه، یک فرد می تواند زوایا، فواصل و نقاط مورد نظر خود را برداشت و تعیین کند. به کمک روش مثلث بندی که اساس کار این دستگاه ها است، مختصات موقعیت های حقیقی شامل مختصات x,y,z مسطحاتی و همچنین ارتفاعی، برداشت و ثبت می شود.

توتال استیشن تریمبل SX10

معرفی اسکنر تریمبل SX10

Trimble® SX10 Total Scanning Total Station یکی از تجهیزات نقشه برداری است که از محصولات پیشرفته کمپانی خوش نام تریمبل می باشد. از ویژگی ها و قابلیت های مختلف این دستگاه باید به اسکن سه بعدی با سرعت بالا، فناوری تصویربرداری پیشرفته Trimble VISION و بهره مندی اندازه گیری های با دقت بالا در محیط های مختلف اشاره نمود که باعث شده برای نقشه برداری با اسکنر تریمبل مدل SX10  کاربرد بسیار خوبی داشته باشد. این وسیله می تواند برای نقشه برداران، متخصصان جغرافیایی راه حل های نوآورانه را با قابلیت ها و تطبیق پذیری برای انجام پروژه ها از نقشه برداری های سنتی گرفته تا مدل های پیچیده سه بعدی فراهم می کند.

بخوانید  معرفی سریع ترین گیرنده gps لایکا مدل Leica GS18 T

 

توتال استیشن مدل SX10

از نکات دیگری که باید در ادامه اسکنر تریمبل مدل SX10 باید گفت می توان اشاره کرد به اینکه با توجه به پیشرفت فناوری به خصوص در زمینه فناوری های جدید جغرافیایی، اسکن سه بعدی با SX10 شما را در موقعیتی مناسب برای انجام پروژه های پیچیده قرار می دهد که می تواند روند کارتان را به کمک اسکنر تریمبل مدل SX10 آسان تر کند. شما می توانید از اسکنر SX10 در اسکن سه بعدی زمینه های مختلفی استفاده نمایید که عبارتند از:

  • نقشه برداری توپوگرافی
  • چیدمان ساخت و ساز
  • معماری / BIM
  • انرژی / آب و برق
  • معدن
  • باستان شناسی / میراث شناسی
  • محیطی
  • تولید صنعتی
  • هیدروگرافی / عمق سنجی
  • مانیتورینگ یا نظارت بر تغییر شکل

 

دانلود دیتاشیت

 

 

 

 

 

صفحه این محصول در وب سایت سازنده



به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (23 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است