معرفی دوربین نقشه برداری لایکا ts02

معرفی دوربین نقشه برداری لایکا ts02

یکی از معروف ترین دوربین های نقشه برداری در جهان دوربین نقشه برداری لایکا مدل TS02 می باشد که ساخت کشور سوئيس بوده و با کیفیتی مثال زدنی در مدل های پیشرفته دیگری نیز در ایران عرضه می شود. این دوربین با داشتن یک صفحه نمایش بزرگ همراه با رزولوشن دارای کمپانساتور ۴ لایه جدید الکترونیکی توانایی اندازه گیری با دقت ۱/۵ ثانیه تا فاصله ۵۴۰۰ متری را دارد. دارای دو ماشه اندازه گیری برای برداشت و همچنین ثبت سریع اطلاعات، دوربین لایکا مجهز به سیستم عامل Windows CE بوده و حافظه دستگاه قابلیت ثبت صد هزار نقطه و ثبت اطلاعات ششصد هزار برداشت را دارد.

دوربین نقشه برداری

طی سال های اخیر با توجه به پیشرفت های انجام شده در تجهیزات نقشه برداری دیده شده است که طولیابها و همچنین تئودولیت ها با یکدیگر تلفیق شده و به صورت دوربین نقشه برداری یک دستگاه یا همان  توتال استیشن مورد استفاده قرار گرفته اند. امروزه ساده ترین و پرطرفدارترین دستگاه های نقشه برداری به کار رفته شده در ایران از نوع توتال استیشن می باشد؛ زیرا این نوع دوربین های نقشه برداری توانایی نمایش دادن آنی مختصات نقاط را دارند به همین علت بسیاری از مشکلات قدیمی مانند روش های اندازه گیری طول و عرض را برطرف کرده است، از طرفی به کمک توتال استیشن ها این امکان به وجود آمده تا عملیات محاسبات میدانی  را حذف کرد و یا اینکه سیگنال مدوله شده و همینطور حامل مادون قرمز، شیب و البته فاصله نقطه هدف با کمک دقت میکرومتر دیده شود.

بخوانید  معرفی دستگاه Leica DSX Utility Detection Solution

دوربین نقشه برداری لایکا مدل TS02

معرفی دوربین نقشه برداری لایکا ts02

در معرفی دوربین لایکا ts02 می توان گفت این دوربین نقشه برداری یک تکنولوژی مدرن اندازه گیری می باشد که ساخت کشور سوئيس بوده و برای طیف های کاربردی مختلف، دقت و کیفیت بسیار عالی را فراهم می سازد، از جمله کاربردهایی که می توان در لایکا مدل ts02 نام برد عبارتند از: اندازه گیری در یک ساختمان و محاسبه حجم و همچنین مانیتورینگ و میکروژئودزی مانند سد، تونل و البته پل، ذخیره کردن صحنه حوادث تصادف به کمک عکاسی دیجیتال و دیگر اینکه اسکن کردن نمای سازه های مختلف همگی قابلیت های یک دوربین نقشه برداری لایکا مدل ts02 هستند. این نوع دوربین ها به علت طرز کار پیشرفته و منوهای ساده و از همه مهمتر به دلیل مناسب بودن قیمت دوربین لایکا مدل ts02 در مقایسه با  توتال استیشن های اصلی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

دوربین نقشه برداری لایکا مدل TS02

 انواع دوربین نقشه برداری لایکا

کمپانی لایکا با تولید سری های جدید دوربین های نقشه برداری مدل ts02 و همچنین مدل های پیشرفته دیگری نظیر ts06 PLUS و البته ts09 PLUS توانسته مدل های قبلی TS را در ورژن ها و عملکردهای جدیدی که از نظر دقت و همینطور سرعت بسیار قوی هستند با نام TC407 و TC805 تولید کرده و توسط نمایندگان مجاز در ایران عرضه نماید.

 انواع دوربین نقشه برداری لایکا

 ویژگی های دوربین نقشه برداری لایکا مدل ts02

این نمونه دوربین های خارجی بدون شک ویژگی های بارزی دارند که توانسته اند در بین کاربران ایرانی جایگاه خوبی را به دست آورند، از جمله ویژگی های لایکا ts02 دقت اندازه گیری زاویه به مدت ۷ ثانیه می باشد. کمپانساتور دو محوره بوده و تنها از یک طرف کیبورد بیسیک دارد، این دوربین مجهز به شاقول لیزری است و بزرگنمایی آن ۳۰ برابر می باشد، با داشتن حافظه داخلی، توانایی ذخیره کردن ۱۴۰۰۰ نقطه برای اندازه گیری فاصله هایی تا ۲۵۰ متر دارد، داری منشور برچسبی Retro tape می باشد. دوربین های مدل ts02 لایکا با داشتن لیزر مرئی تا پنجاه متر  قابلیت اندازه گیری فاصله هایی بدون نیاز به منشور را دارند. دقت اندازه گیری در آن به میزان ۲mm+۲ppm بوده و در کمتر از ۱ ثانیه با استفاده از دو کلید کناری با نام Tiger اندازه گیری انجام خواهد گرفت. دوربین لایکا مدل TS02 توسط تک منشور قابلیت اندازه گیری فاصله ای به میزان ۳۵۰۰ متر و با سه منشور قابلیت اندازه گیری فاصله ای به میزان ۵۴۰۰ متر را دارد. توسط USB به کامپیوتر نصب می شود.

بخوانید  آشنایی با ترازیابی در نقشه برداری و کاربردهای آن
برد طولیابی با لیزر TS02 Ultra (بیش از1000 متر) — TS02 Power(بیش از 400 متر)
دقت طولیابی به وسیله دقت در هر دو حالت  (هر 3 ثانیه) 2mm + 2ppm
مشخصات عمومی سیستم عامل Windows CE5.0(Core)
بزرگنمایی تلسکوپ 30x
دامنه فوکوس از 1.7m تا بی نهایت
حافظه داخلی/متعلقات حافظه داخلی: 24000 نقطه ثابت، 13500 نقطه اندازه گیری

دوربین نقشه برداری لایکا مدل TS02

 

 

خرید دوربین های نقشه برداری

امروزه با واردات جدیدترین دوربین های نقشه برداری به منظور رفع نیازهای مهندسین، دانشجویان و بسیاری ارگان های دیگر سعی شده است تا  مشهورترین برند دوربین های مهندسی جهان یعنی  لایکا مدل ts02 را همراه با گارانتی و همچنین چندین سال خدمات پس از فروش در جهت افزایش کارهای عمرانی کشور در اختیار شما قرار دهیم. اما با وجود مراکز مختلف عرضه کننده دوربین های نقشه برداری لایکا ممکن است برخی از نمونه های تقلبی آن نیز در بازار وجود داشته باشد، پس در انتخاب مرکز خرید خود نهایت دقت را به کار بگیرید.

 



به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (22 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است