نرم افزار گلوبال مپر چیست ؟

نرم افزار گلوبال مپر چیست ؟

نرم افزار گلوبال مپر یکی از پرکاربردترین و معتبرترین نرم افزار ها در زمینه جغرافیا و مکان یابی می باشد. این نرم افزار با دریافت سیگنال ها به صورت آنلاین و همچنین داده های حاصل از سیستم  جی پی اس می تواند مکان یابی کنند و با اندازه گیری های مختلف در نقشه برداری مورد استفاده قرار گیرد.  از نرم افزار گلوبال مپر در فرایند های مهندسی نظیر نقشه برداری و شغل های مرتبط بهره می گیرند. ما در این مقاله می خواهیم شما را با این نرم افزار کاربردی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

معرفی نرم افزار گلوبال مپر 

نرم افزار گلوبال مپر یکی از  برترین نرم افزار های موجود در حرفه های مرتبط با علوم جغرافیا می باشد. این نرم افزار نسبت به برنامه های مشابه فضای بدون ابهام را برای کاربران به وجود می آورد که در نتیجه موجب بهبود در عملکرد و نتیجه کار می شود. این نرم افزار توسط شرکتی با همین نام تولید شده است، که با استفاده از داده های که از طریق  ماهواره های لندست و سیستم SRTM، همچنین داده های حاصل از دستگاه جی پی اس و نیز سیستم های آنلاین به دست می آید عملکرد مناسبی دارد.

بخوانید  نقاط بنچ مارک در نقشه برداری - بنچ مارک به زبان ساده

از مزایای این سیستم می توان به ایجاد فضای بدون ابهام آن اشاره نمود. همچنین از ویژگی های دیگر آن می توان به این اشاره نمود که داده های رستری و وکتوری را را به نمایش می گذارد. در ادامه این مقاله می خواهیم به کاربرد این نرم افزار می همچنین نحوه کار کردن با این نرم افزار بپردازیم.

 

ویژگی های و کاربرد گلوبال مپر

نرم افزار گلوبال مپر دارای ویژگی های فراوانی می باشد که به کاربران این امکان را می دهد تا از امکانات این نرم افزار کمال بهره را ببرند و به مشکلی بر نخورند، کاربرد این نرم افزار در  حرفه های مرتبط با علوم جغرافیا می باشد و همچنین در علوم نقشه برداری و راهداری می توان از آن استفاده نمود . موارد زیر از جمله ویژگی های نرم افزار گلوبال مپر می باشد.

  • تهیه انواع فایل با مدل رقومی زمین
  • تشکیل منحنی های میزان
  • تبدیل سیستم های مختصاتی گوناگون
  • اندازه گیری حجم های عملیات های خاکی
  • برقراری ارتباط با سیستم های دریافت داده
  • تغییر فرمت های به یکدیگر
  • امکان انتخاب وکتور مناسب
  • بزرگنمایی نقشه ها
  • رسم و اندازه گیری بخش های مختلف
  • انتخاب رنگ پس زمینه دلخواه
  • کم هزینه و استفاده آسان برای عموم افراد
بخوانید  سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) چیست؟ | gis چیست ؟

این ویژگی ها به این نرم افزار خاصیت منحصر به فردی می دهد که آن را از سایرین متمایز می کند.

نرم افزار گلوبال مپر چیست ؟

کلوبال مپر چیست و نحوه استفاده از نرم افزار گلوبال مپر

این نرم افزار یک نرم افزار مهندسی برای نقشه برداری می باشد که با علوم جغرافیا آمیخته شده است و با استفاده از آن می توان از مکان های مختلف اطلاعات مورد نظر را دریافت و به کار برد. برای استفاده از این نرم افزار ابتدا باید با نحوه کارکرد آن آشنا شوید و برای این امر باید تحت آموزش قرار بگیرید. شما می توانید با مراجعه به سایت ما و با مشاوره با متخصصان در این زمینه  نسبت به این امر اقدام نمایید. تا از نحوه کارکرد صحیح نرم افزار خود اطمینان حاصل کنید.

دانلود گلوبال مپر

برای دانلود این نرم افزار اینجا کلیک کنید

برای راهنمایی و آموزش نصب اینجا کلیک کنید



به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (10 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است