ویرایش پروفیل طولی در سیویل تری دی (فصل 4 قسمت 8)

ویرایش پروفیل طولی در سیویل تری دی (فصل 4 قسمت 8)

در این قسمت درباره ویرایش پروفیل طولی در civil 3D صحبت میکنیم

بعد از ترسیم و طراحی خط پروژه ممکن است نیاز پیدا کنیم تا آن را ویرایش کنیم .

برای مثال ممکن است مسیر را تغییر داده باشیم ، بنابراین پروفیل سطح زمین طبیعی ما نیز تغییر خواهد کرد . راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.
ممکن است نیاز باشد تا یک خط پروژه از ابتدا ترسیم شود و خط پروژه قبلی حذف گردد .
می توانیم بعد از باز کردن فایل و بدون فعال بودن هرگونه نوار ابزار ، خط پروژه را انتخاب کنیم و از قسمت منوها یا همان ریبون که اکنون تغییر کرده خط پروژه را انتخاب کنیم ، پس از آن برای ما نوار ابزار ترسیم و طراحی خط پروژه مجددا فعال میگردد .

بخوانید  ساخت پروفیل از چندین سطح به طور همزمان در سیویل تری دی

اکنون می توانیم با استفاده از ابزارهای موجود خط پروژه را اصلاح کنیم ، قوس‌ها را حذف و یا به آن بیافزاییم .
بعضی از نقاط تقاطع عمودی را حذف و یا تعدادی با آن اضافه کنید این ویرایش با توجه به مسائلی که مدنظر ما می‌باشد صورت می‌گیرد و در هر پروژه ممکن است متفاوت باشد .

همچنین می توانید با استفاده از ابزاری که هر جزء از پروژه را انتخاب می‌کند یک پنجره مخصوص باز کنیم و سپس آن را ویرایش کنیم و یا حتی آن را حذف و پاک کنیم و عضو جدید را به جای آن قرار دهیم . همچنین می توانیم برای ویرایش های کلی تر از نمایش شبکه ای استفاده کنیم که در فیلم آموزشی توضیح داده شده و در آنجا پارامترهای موجود را تغییر دهیم .
این نیز یک روش مناسب می باشد . در این حالت آخر ، شما میتوانید تمام پارامترهای موجود را تغییر دهید اعم از ایستگاه‌ها کیلومتراژ ها شیب ها و یا شعاع ها . چنانچه شما یک خط پروژه دارید که نیاز به ویرایش دارد باید این درس را حتما ببینید .

بخوانید  گروه بندی نقاط در سیویل تری دی (فصل 1 قسمت 3)

 


لینک های دانلود


به این مطلب امتیاز بدید :
4.7/5 - (3 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است