ترسیم مقاطع عرضی با داشتن کیلومتراژ, ارتفاع و افست

ترسیم مقاطع عرضی با داشتن کیلومتراژ, ارتفاع و افست

ترسیم مقاطع عرضی با داشتن کیلومتراژ | در پروژه های راهسازی یا حتی پروژه‌های توسعه زمین مانند پروژه های شهری یا شهرک سازی ، گاهی اوقات برداشتهای ما توسط دوربین های نقشه برداری به صورت کیلومتراژ، فاصله و ارتفاع می باشد . این اطلاعات پس از خروج از دوربین برای ورود به نرم افزار سیویل تری دی باید پردازش شود به صورت پیش فرض نقاط را بر اساس فرمت های رایج می پذیرد . اما برای وارد کردن اطلاعات به صورت کیلومتراژ آفست و ارتفاع باید از ترفندهایی استفاده کنیم .

چنانچه این نقاط در فایل اکسل در اختیار ما قرار گرفته باشد ابتدا با استفاده از یک تابع در اکسل آنها را در کنار هم قرار می دهیم . فاصله بین ستون های مختلف که در کنار هم قرار گرفتند توسط یک کاما می باشد . سپس می توانیم آنها را به فایل تکست منتقل کنیم . انجام این کار بسیار ساده است و در فیلم آموزشی به صورت کامل توضیح داده شده است . البته گاهی مواقع پارامترهای مورد بحث در قالب فایل تکست در اختیار ما قرار داده می شود که دیگر نیاز به استفاده از نرم افزار اکسل برای پردازش نمی باشد .

بخوانید  دستورات نقاط در سیویل تری دی (فصل 1 قسمت 4)

در مرحله بعدی پس از پردازش دیتا ها باید آنها را از طریق منوی پوینت و شاخه الاینمنت وارد نرم افزار civil3D بکنیم . همانطور که گفته شد این کار از طریق منوی پوینت انجام میشود . پس از وارد شدن نقاط به نرم افزار سیویل تری دی می توانیم یک مسیر به طول برداشت شده در نرم افزار ترسیم کنیم . سپس یک سطح ساخته و نقاط فراخوانی شده را به آن اضافه می کنیم .در مرحله بعد چنانچه کیلومتراژ ها به صورت مضربی از اعداد خاص نباشند با استفاده از یک نکته می‌توانیم مقاطع عرضی را در کیلومتراژ های دلخواه ترسیم کنیم

بخوانید  برآورد تقریبی قیمت پروژه های راهسازی

پس از این مرحله کافیست از منوی سکشن مقاطع عرضی را ترسیم کنیم .

در این فیلم آموزشی مطالب گفته شده به صورت کامل ارائه گردیده است . شما با دانلود این فیلم آموزشی می توانید نمونه فایل نوت پد ، فعیا اکسل مربوطه اکسل و فایل سیویل آن را دریافت کنید .

 

 

 


لینک های دانلود
برچسب ها  :


به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (22 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

1 نظر تاکنون ارسال شده است
  1. عالي بود