لیسپ محاسبه مساحت در اتوکد

لیسپ محاسبه مساحت در اتوکد

این لیسپ به کاربر این توانایی رو میده تا مساحت نواحی برگزیده یا اشیاء انتخاب شده رو با برچسب مطالب مرسوم حاشیه نویسی کنه و این مطالب و مساحت های مربوطه رو توی یه جدول اتوکدی نمایش بده یا اینکه اطلاعاتشونو توی یه فایل بنویسه.

این برنامه دو حالت اجرایی داره:  مساحت توی جدول(AT) یا مساحت توی فایل (AF)، که بسته به خروجی ای داره که کاربر بخواد.

مساحت داخل جدول

بعد از اینکه برنامه رو با فرمان ‘AT’ توی نوار فرمان اتوکد باز کردین، ازتون می خواد که از شماره ای شروع کنین که ازون شروع به برچسب گذاری مساحتای انتخاب شده بکنه. بعدش، میتونین با انتخاب یه نقطه یه جدول اتوکدی درست کنین، یا انتخاب کنین یه جدول موجود که اطلاعات جدید باید بهش اضافه بشه درست بشه.

انتخاب مساحت میتونه به دو صورت انجام بشه: با انتخاب مناطق محدود یا با انتخاب اشیا بسته. بعد از انتخاب یه منطقه، یه برچسب وسط منطقه انتخاب شده قرار می گیره و یه ردیف جدید به جدول اتوکد اضافه می شه که هر دو برچسب و اندازه گیری منطقه انتخاب شده رو نمایش میده.

بخوانید  لیسپ رسم خط قوس دار همراه با فلش

اگه یه منطقه نادرست انتخاب شده باشه، کاربر می تونه با تایپ “undo” انتخابای قبلی رو بدون بیرون رفتن از برنامه یا دوباره شروع کردن، به عقب برگردونه.

علاوه بر این، اگه بخواید، برنامه می تونه از فیلدها برای پیوند برچسب ها و اشیاء انتخاب شده استفاده کنه تا اطمینان حاصل کنه که داده های جدول خودکار به روز رسانی می شن تا تغییرات انجام بشن.

لیسپ محاسبه مساحت

مساحت داخل فایل

اگر برنامه با ‘AF’ توی نوار فرمان اتوکد اجرا بشه، یه بار دیگه ازتون می خواد که از شماره ای شروع کنین که ازون شروع به برچسب گذاری مساحتای انتخاب شده بکنه؛ با این حال، بعدش سریع، برای کاربر یه فایل خروجی ایجاد میشه که برچسب ها و داده های اندازه گیری شده مربوط به منطقه خواسته شده توش نوشته شده. این فایل میتونه از قالب متن، CSV  یا اکسل باشه.

بخوانید  دانلود لیسپ کاتب برای اتوکد + آموزش نصب کاتب

بعد از خروج از فرآیند انتخاب منطقه، فایل خروجی به طور خودکار باز می شه تا کاربر بتونه نتایج رو بررسی کنه.

ویژگی های اضافی

یه منوی تنظیم در بالای کُد برنامه میاد تا کاربر بتونه اصلاح های سفارشی خودشو تو عناصر مختلف برنامه انجام بده.

این منو اجازه میده تا کاربر عنوان ها و عناوین جدول و فایل سفارشی کنه و علاوه بر اون پیشوند ها و پسوندهای اختیاری رو به برچسب های منطقه (همانطور که در انیمیشن بالا نشون داده شده) و اطلاعات اندازه گیری منطقه رو اضافه کنه.

مثلا، یه عامل تبدیل دلخواه ممکنه به اندازه گیری مساحت اعمال شه تا بتونه تبدیل بین میلیمتر مربع و متر مربع رو اعمال کنه.

علاوه بر این، یه گزینه برای استفاده از فیلد ها، واسه پیوند منطقه و برچسب به اونایی که توی جدول نشون داده شده هم میتونه تنظیم بشه و قالب بندی اعمال شده روی فیلد منطقه واسه اشیاء انتخاب شده میتونه تغییر کنه.

لیسپ محاسبه مساحت در اتوکد

 

[dlline title=”دانلود لیسپ” link=”http://hamyarnb.ir/dl/lisp/AreaLabelV1-9.lsp”]

برچسب ها  :


به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (4 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است