لیسپ کشیدن باکس دور متن های در اتوکد

لیسپ کشیدن باکس دور متن های در اتوکد

این برنامه تا حد زیادی شبیه به دستور TCircle (در دسته ابزارهای سریع) عمل می‌کند و این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که یک چارچوب مستطیلی دوبعدی پیرامون متن‌های ساده و یا چندخطی (به ترتیب دستورهای text و mtext) انتخاب شده با آفست قابل تعیین توسط کاربر ایجاد کند. از این دستور می‌توان برای تمامی متن‌‌های معمولی و متن‌های چندخطی که در انواع صفحات دوبعدی، تمامی سیستم‌های مختصاتی و انواع تنظیمات نرم‌افزار ایجاد شده باشند، بدون هیچ مشکلی استفاده نمود.

بعد از صدور دستور syntax BT در خط دستور اتوکد، برنامه بلافاصله از کاربر می‌خواهد که یک ضریب آفست برای چارچوب متن تعیین کند. این ضریب در ارتفاع توشته‌ای که توسط کاربر انتخاب شده است ضرب می‌شود تا فاصله کادر مستطیلی از نوشته را مشخص کند. آخرین مقدار استفاده شده برای آفست به عنوان پیش‌فرض در تنظیمات باقی می‌ماند.

بخوانید  لیسپ محاسبه مساحت در اتوکد

 

سپس برنامه از کاربر می‌خواهد که متن یا متن چندخطی مورد نظر خود را انتخاب کند. پس از این که متن به درستی توسط کاربر انتخاب شد، برنامه پیرامون هر شی یک کادر مستطیلی ایجاد می‌کند که بر اساس ضریب تعریف شده برای آفست از متن فاصله دارد. ویژگی‌های هر متن (نظیر لایه، نوع خط، ضخامت خط و غیره) به کادر بسته پیرامون آن نیز اختصاص می‌یابد.

نوشتن این برنامه فرصت یادگیری خارق‌العاده‌ای ایجاد کرده است که نرم‌افزار را برای تمامی دیدها (view) و سیستم‌های مختصاتی مورد استفاده کاربر سازگار می‌سازد. مایلم از Gilles Chanteau (gile) بابت نصایح و کمک‌هایش در این زمینه تشکر کنم.

بخوانید  لیسپ رسم خط قوس دار همراه با فلش

 

کشیدن باکس دور متن ها در اتوکد

 

 

[dlline title=”دانلود لیسپ” link=”http://hamyarnb.ir/dl/lisp/BoxTextV1-2.lsp”]



به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (3 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

1 نظر تاکنون ارسال شده است
  1. لینک دانلود کجاست؟