نمایش زاویه شیب توپوگرافی در CIVIL 3D | دستور drop

نمایش زاویه شیب توپوگرافی در CIVIL 3D | دستور drop

نمایش زاویه شیب توپوگرافی در CIVIL 3D یکی از اصلی‌ترین مواردی هست که در هنگام ساخت و طراحی انواع مسیر کاربرد دارد و با دستور drop به راحتی این کار رو می‌توان انجام داد.

یکی از اصلی‌ترین بحث‌ها در طراحی مسیر و یا ساخت انواع شکل‌ها در نرم افزار سیویل تری دی اطلاعات آماری می‌باشد، بعضی وقت‌ها شما نیاز دارید که نه به صورت عددی بلکه به صورت عملی ببینید شیب زمین به کدام سمت است و اگر آب بر روی آن توپوگرافی و یا زمین ریخته شود به کدام سمت حرکت می‌کند.

دستور drop در سیویل تری دی

در نرم افزار قدرتمند سیویل تری دی، یک دستور بسیار بسیار کاربردی و آسان تعبیه شده که به راحتی میتوانید شبیه سازی آب باران را بر روی هر توپوگرافی انجام داد، چه توپوگرافی مسیر باشد و چه توپوگرافی زمین به راحتی میتوان نمایش زاویه شیب توپوگرافی در CIVIL 3D را انجام داد.

بخوانید  برگرداندن Civil 3D به تنظیمات اولیه

برای استفاده از این دستور کافی است دستور drop را تایپ کنید و آنجایی که نیاز دارید آب را شبیه سازی کنید را انتخاب کنید، حال بقیه کار رو به سیویل تری دی بسپارید، به راحتی با خط‌های رسم شده در نقشه به شما نشان می‌دهد که اگر آب بر روی آن قسمت بیفتد چه مسیری را طی می‌کند تا از زمین خارج شود.

برای درک بهتر و یادگیری هرچه بیشتر دستور drop ما یک ویدیو آموزشی تهیه کردیم که در 1 دقیقه این دستور رو به شما آموزش دادیم، فیلم پیوست شده و زیر را مشاهده کنید.



به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (6 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

3 نظر تاکنون ارسال شده است
  1. سلام ضمن تشکر و قدردانی
    بسیار جالب و کار آمد بود

    • سلام سپاس از لطف شما

  2. عرض سلام
    یه سوال داشتم
    چه جوری میشه آب گذر مناسب رو با استفاده از نشریه ۸۳ رسم کرد؟
    امکانش هست راهنمایی کنید