آموزش تغییرات در نقشه توپوگرافی در سیویل تری دی (فصل 0 قسمت 2)

آموزش تغییرات در نقشه توپوگرافی در سیویل تری دی (فصل 0 قسمت 2)

باشما هستیم با آموزش تغییرات در نقشه توپوگرافی در سیویل تری دی

این درس درس دوم از فصل صفر هستش که ما بعد از ساخت توپوگرافی احتیاج پیدا میکنیم به ویرایش اون چه از نظر هندسی و چه از نظر شیوه نمایش است در این درس آموزش تغییرات در نقشه توپوگرافی در سیویل تری دی را فرا میگیریم

بنابراین باید با ویرایش توپوگرافی ها آشنا بشیم . در این درس که در ادامه درس قبل هستش توپوگرافی رو که با هم ساخته بودیم ویرایش میکنیم در این ویرایش ها با ضخامت و رنگ منحنی های اصلی و فرعی کار می کنیم و همچنین در قسمتی از این فیلم به ویرایش مثلث بندی ها می پردازیم و در نهایت سعی می کنیم تا یک آنالیز بکنیم از نظر وضعیت شیب .
این آنالیز به ما کمک می کنه تا درک صحیحی از وضعیت شیب و عوارض زمین داشته باشیم که در نهایت با روشن کردن لایه مختص خودش و قبل از این کار با انجام آنالیز این امکان برای ما فراهم میشه و ما میتونیم به صورت گرافیکی شیب های زمین رو با رنگ های مختلف و متفاوت دسته بندی و مشخصات مشخص کنیم


لینک های دانلود


به این مطلب امتیاز بدید :
4.1/5 - (9 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

10 نظر تاکنون ارسال شده است
  1. خیلی ممنون از مطالب خوبتون

  2. با عرض سلام و خسته نباشید. در فیلم آموزش این قسمت گفته شده که طبق ایین نامه 415 «زمین» از نظر شیب به 3قسمت تقسیم میشه و طبق همین جمله آنالیز سطح انجام میشه و نوع زمین مشخص میشه. در صورتیکه این جمله کاملا اشتباهه و آیین نامه 415 در صفحه 24 میگه: «راه ها»ى کشور از نظر پستی و بلندی به شرح زیر طبقه بندى شده است. در واقع آیین نامه راه ها (و نه زمین) رو به 3 قسمت از نظر شیب تقسیم میکنه. در واقع آنالیز سطحی که در این فیلم انجام شده درسته ولی نمیتونیم ازش « نوع راه» رو مشخص کنیم. همچنین برای استفاده از بخش های دیگر ایین نامه باید حتما نوع راه رو مشخص کرده باشیم.

    • سلام . دوست عزیز . بله در فیلم ها به این مورد اشاره شده و ذکر کردیم که ممکنه از نظر انالیز زمینی تپه ماهور باشه عمدتا اما در محل و کریدور عبور راه رمین هموار باشه . و در این حالت به عنوانم مثال هموار مد نظر خواهد بود . مجموعه درسها رو کامل ببینید .

  3. سلام متاسفانه ویدیو قابل دانلود نیس؟!؟!؟!؟

    • سلام وقت بخیر،
      مشکلی در ویدیو نیست لطفا یکبار رفرش کنید و یا از یک مروگر دیگه استفاده کنید.

  4. بسیار مفید بود. ممنون

  5. چرا قسمت اول نیست

  6. سلام جلسه اولش رو من پیدا نمیکنم

  7. توی قسمت انالیز سطح من وقتی previewرو میزنم جدولم عدد نداره و وقتی از گوشه بالا سمت راست زاویشو عوض میکنم خیلی ناواضح یه چیزایی مشخص میشه باید چکار کنم؟