برچسب ها در پروژه مسیر در سیویل تری دی (فصل 0 قسمت 16)

برچسب ها در پروژه مسیر در سیویل تری دی (فصل 0 قسمت 16)

باشما هستیم با قسمت 16 فصل صفر و آموزش برچسب ها در پروژه مسیر در سیویل تری دی

پس از طراحی مسیر و در مراحل نهایی برای نشان دادن اطلاعات بر روی مسیر نیاز است که این اطلاعات به صورت برچسب های نوشتاری ظاهر شود .

شیوه نمایش این برچسب ها همانند نقاط از طریق استایل ها کنترل می شود ، در درون نرم افزار سیویل تری دی این قابلیت وجود دارد که استایل هایی از قبل موجود است .

بنابراین می‌توانیم برای هر نوع ترسیمی این استایل ها را فراخوانی کنیم .برای برچسب ها در پروژه مسیر در سیویل تری دی باید اطلاعات مربوط به قوس ها اعم از شعاع زاویه انحراف و باقی پارامترها نوشته شود . همچنین برای قسمتهای مستقیم و یا قوس های اتصال نیز این مطلب صادق می باشد . این یک استاندارد است ، یعنی در تمام نقشه ها باید رعایت شود . اطلاعات مربوط به قوس ها به منظور کامل شدن نقشه ها صورت می گیرد . همچنین کاربردهای دیگری نیز دارد این نوشته ها به ما کمک می کند تا اطلاعات کافی در مورد پروژه اعم از سرعت طرح حداقل شعاع و غیره به دست آوریم .

بخوانید  پاک کردن نرم افزار سیویل تری دی به طور کامل

 

همچنین در نهایت میتوانیم این برچسب ها را در یک جدول خلاصه نماییم و اطلاعات بیشتری نیز به آن بیافزاییم . می توانیم این استایل ها و شیوه های نمایش را ذخیره نموده و در نقشه های دیگر بارگذاری کنیم تا هر بار از ایجاد آنها راحت شویم . همچنین می توانید آنها را در فایلهای ورد هم با استفاده از ترفندهایی ذخیره کنید و سپس در هر جا و هر پروژه که نیاز بود از آنها استفاده بکنیم .

برچسب ها در پروژه مسیر در سیویل تری دیدر فصل ابتدایی مطالب بسیار مهمی ذکر شده . چنانچه درس ها را با دقت ببینید و تمرین بکنید برای فصل‌های آینده نیز آماده خواهید شد . بنابراین بدون دیدن فصل ابتدایی به فصل های بعد مراجعه نکنید . البته چنانچه با نرم افزار از قبل آشنایی دارید می توانید به سرفصل های مورد نیاز مراجعه کنید .

بخوانید  آموزش نصب و کرک civil 3D

در این درس توضیح داده شده تا اطلاعات مربوط به خط های مستقیم های قوس های اتصال نقاط شروع و پایان قوس ها چگونه بر روی مسیر نمایش داده شوند و یا در یک جدول قرار گیرد توانایی در استفاده از این امکان در نرم افزار این شرایط را فراهم می‌آورد تا در وقت بسیار صرفه جویی کنیم . یکی دیگر از نکات مهم این است که با تغییر المان های طراحی مسیر و یا هر نوع پروژه این برچسب ها بسیار سریع به روز و آپدیت می شود .

 


لینک های دانلود
برچسب ها  :


به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

2 نظر تاکنون ارسال شده است
  1. خدا خیرتون بده

  2. مرسی