دیتا اکستراکشن در سیویل تری دی (فصل 1 قسمت 1)

دیتا اکستراکشن در سیویل تری دی (فصل 1 قسمت 1)

 با شما هستیم با فصل جدید و آشنایی با دستور دیتا اکستراکشن در سیویل تری دی

این درس شروع به کار با فصل نقاط و همچنین مهم ترین درس این فصل می باشد .

برای شروع کار با نقاط ، دستوری را در نظر گرفتن گرفته‌ام که بسیار کاربردی می باشد  دستور دیتا اکستراکشن در سیویل تری دی.
در واقع قبل از آنکه وارد کار با دستورات ابتدایی ترسیم و یا جانمایی نقاط شویم به این درس پرداختیم ، تا با پتانسیل های نرم افزار برای کار با نقاط آشنا شویم و پی ببریم .

بسیار پیش می آید که در کار با نرم افزار مربوطه فایلی از نقاط در قالب کد در اختیار ما قرار میگیرد و اطلاعاتی بیش از این نیز موجود نمی باشد . در وهله اول باید این نقاط از حالت شکسته خارج شوند و تبدیل به نقاط قابل شناسایی برای نرم افزار سیویل تری دی گردند .  این کار از طریق یک فرآیند صورت می‌گیرد ، ابتدا به نظر قدری مشکل می باشد و نیاز به تمرین دارد ولی با چندین بار کار با این دستور مسلما به آن مسلط خواهید شد .

بخوانید  برچسب نمای پروفیل (فصل 4 قسمت 13)

دستور دیتا اکستراکشن 

دستور دیتا فوق دستوری است که می تواند از نقاط شکسته و یا حتی متن های اکسپلود شده خروجی به صورت مختصات دار با ارتفاع بگیرد . باید در استفاده از این دستور نهایت دقت را داشته باشیم . یکی از حالت هایی که در استفاده از این دستور پیش می آید این است که نقاط وجود دارند اما ارتفاع ندارند . دستور دیگری نیز در این درس گفته شده  که برای انتقال تمام ترسیمات از یک فایل به فایل دیگر استفاده می شود . سعی کنید این دستور و دستور قبلی که در فوق به آن اشاره شد را به دقت فرا بگیرید .

بخوانید  دانلود لیسپ کاتب برای اتوکد + آموزش نصب کاتب

با استفاده از دستور دیتا اکستراکشن برای کار با نرم افزار مربوطه بسیار سریع تر و دقیق تر عمل خواهید کرد . بنابراین فیلم آموزشی را به همراه فایل های موجود دانلود و چندین بار مطالعه و تمرین کنید . بسیاری از کاربران پس از مشاهده فیلم همچنان با سوال روبرو میگردند ، که تماما پس از مشاهده فیلم به صورت دوباره و چندباره و همچنین تمرین با فایل های موجود مشکلات آنها برطرف شده است .

همچنین در انتهای این فیلم آموزشی استفاده از نرم افزار اکسل نیز برای آماده سازی نقاط توضیح داده شده است .

این درس را به خوبی فرا بگیرید

 

 


لینک های دانلود


به این مطلب امتیاز بدید :
4.5/5 - (6 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

1 نظر تاکنون ارسال شده است
  1. سلام ببخشید چرا برای من در این حالت نمینویسه succesfully cre….