طراحی و ترسیم قوس های قائم در سیویل تری دی (فصل 0 قسمت 8)

طراحی و ترسیم قوس های قائم در سیویل تری دی (فصل 0 قسمت 8)

با سلام و احترام , با شما هستیم با آموزش طراحی و ترسیم قوس های قائم در سیویل تری دی

بعد از ترسیم و نمایش پروفیل طولی سطح زمین طبیعی همانطور که قبلا اشاره شد نیاز به ترسیم و طراحی خط پروژه وجود دارد.


همین جا اشاره کنم که خیلی خوب هستش که ما بین پروفیل سطح زمین طبیعی و خط پروژه از نظر رنگ و ضخامت و نوع استایل تفاوت قائل بشیم تا معنی خودشون رو بهتر نشون بدن

به عنوان مثال برای پروفیل سطح زمین طبیعی از قهوه ای یا کرم رنگ خط چین استفاده کنیم تا نمایانگر سطح زمین طبیعی باشد و برای خط پروژه از حدود آبی پررنگ به عنوان مثال استفاده کنیم تا تفاوت کاملاً مشخص باشد .

بخوانید  طراحی قوس های قائم (فصل 4 قسمت 7)

در درس هشتم از فصل صفر بعد از ترسیم خط پروژه ، به طراحی و ترسیم قوس های قائم در سیویل تری دی می پردازیم و همینطور در مورد مشخصات اون ها توضیح میدیم .

هر قوس دارای یک پی وی آی (pvi) یا نقطه تقاطع عمودی می باشد ،این نقطه تقاطع عمودی دارای مشخصاتی هست .
این مشخصات در فیلم آموزشی توضیح داده شده و همچنین فرمول های مربوط به پارامترهای مربوط به طراحی قوس های قائم اعم از کاسه ای و یا گنبدی توضیح داده شده .

طراحی و ترسیم قوس های قائم در سیویل تری دی

در این درس همچنین با نحوه ویرایش خط پروژه از نظر شیوه نمایش یا همان استایل ها آشنا خواهید شد .

نکته مهم ترسیم قوس های قائم

در این درس توضیح داده شده و باید حتما و حتما به اون دقت بکنید این هستش که طول پروفیل طولی باید به اندازه طول پروفیل سطح زمین طبیعی باشد

بخوانید  انالیر سطح در سیویل تری دی (فصل 2 قسمت 1)

به بیان دیگر چنانچه پروفیل طولی به اندازه کافی ترسیم نشده باشد تکلیف بخشی از سطح زمین طبیعی در پلان هندسی طراحی شده نامعلوم می باشد بنابراین در محاسبه احجام دچار مشکل خواهید شد .
برای رفع این مشکل می توانید در نمای پروفیل طولی به ابتدا و انتهای مسیر زوم کنید و دقیقا با استفاده از خط پایان مسیر در استایل ماجور پرویل طولی را فیکس کنید . این مطلب در یلم اموزشی وجود دارد .


لینک های دانلود


به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (8 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

2 نظر تاکنون ارسال شده است
  1. فصل صفر قسمت سوم ندارد و به جاش دوتا قسمت هشت دارد

    • سلام . من در قسمت اموزش در قسمت بالای سایت چک کردم و هر دو قسمت موجود بودن و از هر جلسه هم یکی بود . در صورتی که از مطلب فوق عکسی ارسال کنید بسیار ممنون خواهیم شد