پروفیل طولی در سیویل تری دی (فصل 0 قسمت 14)

پروفیل طولی در سیویل تری دی (فصل 0 قسمت 14)

با یک آموزش تصویری دیگر با شما هستیم با پروفیل طولی در سیویل تری دی

درس چهاردهم از فصل شروع در ادامه درس گذشته و در مورد مبحث نقشه خوانی هست . پس از نقشه خوانی پلان هندسی یکی از مهمترین نقشه خوانی ها در مورد پروفیل طولی می باشد .یک روش مناسب برای درک پروفیل طولی و کلا تمامی ترسیمات و پروژه ها دیدن نمونه پروژه ها و انجام محاسبات و ترسیمات آن به صورت دستی و با ماشین حساب و قلم و کاغذ می باشد .

پروفیل طولی در سیویل تری دی
برای مثال نمونه هایی از پروژه های انجام شده در وب سایت موجود است که با دانلود آنها می توانید در مورد نقشه خوانی این ترسیمات و پروژه ها کار کنیم .

آنچه در مورد نقشه خوانی پروفیل طولی در سیویل تری دی  اهمیت دارد درک صحیح نسبت به چگونگی ترسیم آن می باشد ، چنانچه بخواهیم از یک مسیر در نقشه توپوگرافی پروفیل طولی تهیه کنیم به مانند این است که توسط یک اره اکس مسیر را ببریم و سپس از نمای کناری به آن نگاه کنیم . نکته ای که در این جا باقی می ماند این است که در هر لحظه صفحه نمای کناری بر پروفیل طولی باید موازی باشد یا به عبارت دیگر پس از آن که توسط یک صفحه عمودی آکس مسیر را بریدیم با توجه به خمیدگی های افقی باید دقت کنیم تا پروفیل طولی را به درستی ترسیم کنیم .

بخوانید  ترسیم پروفیل طولی در سیویل تری دی (فصل 4 قسمت 1)

پروفیل طولی

یک روش برای درست ترسیم به صورت دستی است که در هر جایی که مسیر منحنی ها را قطع نموده یک ایکس و یک وای . بنویسیم محل برخورد اکس مسیر با منحنی ها برای تمامی نقاط تقاطع دارای یک ارتفاع و طول می باشد . تمام ارتفاعات مختصات ها را در نوشته و سپس بر روی کاغذ شطرنجی پیاده کنیم . در روی کاغذ شطرنجی محور افقی همان ایکس ها و محور عمودی یعنی ارتفاعات همان وای ها می باشد . بدین صورت یک پروفیل سطح زمین طبیعی ترسیم می گردد .

همانطور که می‌دانیم مرحله بعد ترسیم خط پروژه می باشد که نشان دهنده وضعیت نمای قائم پروژه ما برای طراحی می باشد و شامل کیلومتراژها ارتفاعات خط پروژه و سطح زمین طبیعی ارتفاع و پروفیل طولی و همچنین شماره مقاطع و یا هر آن چیزی که ما به آن احتیاج داشته باشیم . محور قائم می تواند دارای ارتفاعات باشد . در مورد خود خط پروژه اطلاعات و برچسب هایی را میتوان اضافه نمود این برچسب ها می تواند شامل کیلومتر مسیر ، شروع و پایان قوس های قائم و مهمتر از آن نقاط شروع و پایان و ابتدا و انتهای قوس های اتصال و قوس های ساده و میانه آنها باشد . برای هر خط مستقیم در پروژه می‌توان یک برچسب اضافه نمود .

بخوانید  اختلاف خاکبرداری و خاکریزی در سیویل تری دی (فصل 4 قسمت 15)

تمام این اطلاعات به ما کمک خواهد کرد تا نقشه ای کامل تر در اختیار دیگران بگذاریم در این فیلم آموزشی در مورد نقشه خوانی پروفیل طولی صحبت شده این درس مکمل درس قبل از خود می باشد و بهتر است که هر دو در یک زمان مشاهده شود

 


لینک های دانلود


به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

1 نظر تاکنون ارسال شده است
  1. سلام من پروفیل طولی مسیر را برای احجام کشیدم و میخواستم پروفیل را اصلاح کنم چطور این کار ممکنه است لطفا راه نمایی کنید