ترسیم سریع پروفیل طولی (فصل 4 قسمت 4)

ترسیم سریع پروفیل طولی (فصل 4 قسمت 4)

در این درس در مورد دو مبحث صحبت خواهیم کرد . یکی ترسیم سریع پروفیل طولی و دیگری پروفیل های برهم نهاده .

ترسیم سریع پروفیل طولی از این جهت کاربرد دارد که چنانچه برای بررسی در یک لحظه از سطح زمین طبیعی نیاز به یک پروفیل داشته باشیم میتوانیم جدای از تمام کارهای نرم افزاری به سرعت یک پروفیل طولی از سطح زمین طبیعی تهیه کنیم . کافیست که یک خط در هر قسمتی که می خواهید ترسیم کنید و سپس باقی آن در فیلم آموزشی توضیح داده شده . این کار بسیار سریع و راحت است البته این امکانی که وجود دارد این است که اگر ترسیم را ذخیره کنید این پروفیل طولی پاک می‌شود .

بخوانید  چگونه سیویل تری دی یاد بگیریم ؟

اما در مورد پروفیل‌های برهم نهاده ماجرا از این قرار است که ممکن است گاهی نیاز داشته باشیم دو یا چند پروفیل طولی را در یک نمای پروفیل ببینیم .

این پروفیل های طولی هرکدام مربوط به یک یا چند مسیر باشند و یا حتی ممکن است از نوع پروفیل طولی سطح زمین طبیعی و یا خط پروژه باشد این یک امکان بسیار خوب است . تصور کنیم که بخواهیم در مورد خط پروژه هایی که طراحی کرده ایم یک مقایسه انجام دهیم . نرم افزار این امکان را برای ما فراهم آورده تا هر تعداد پروفیل طولی و خط پروژه و پروفیل سطح زمین طبیعی را که میخواهیم در یک نمای پروفیل با هم ببینیم . البته باید دقت کنید که پروفیلها با توجه به وضعیت قرارگیری افقی خود در نمای پروفیل به چه صورت نسبت به هم قرار می‌گیرند .

بخوانید  آموزش تغییرات در نقشه توپوگرافی در سیویل تری دی (فصل 0 قسمت 2)

 


لینک های دانلود
برچسب ها  :


به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

3 نظر تاکنون ارسال شده است
  1. سلام خسته نباشید بابت ویدیو های آموزش کامل شما خیلی ممنون
    فصل 4 قسمت 4 برام دانلود نشد ؟
    و اینکه چطور میشه همین مبحث که با فایل متنی در قسمت 3 توضیح دادید رو با نقاط دوربین نقشه برداری انجام داد یعنی xyz پروفیل طولی به این سرعت کشید
    یا میشه فایل دوربین با فرمت دیگه ای تخلیه کرد که این اتفاق بیافته

    • سلام بله درسته لینک باید اصلاح بشه . انجام خواهد شد در اسرع وقت . دقیقا متوجه منظورتون نشدم . بیشتر توضیح بدید لطفا .

    • Ali

      باتشکر از گزارش شما…
      لینک دانلود اصلاح شد .