ترسیم پروفیل طولی در سیویل تری دی (فصل 4 قسمت 1)

ترسیم پروفیل طولی در سیویل تری دی (فصل 4 قسمت 1)

این درس در وبسایت همیار نقشه بردار در مورد ترسیم پروفیل طولی و همچنین نمای پروفیل طولی می باشد .

چنانچه مرحله طراحی افقی و یا طرح هندسی مسیر در پلان توپوگرافی مشخص شده باشد برای بررسی بیشتر احتیاج داریم تا پروفیل طولی سطح زمین طبیعی ترسیم شود تا بتوان ترسیم پروفیل طولی در سیویل تری دی ترسیم شود .
همچنین برای طراحی خط پروژه نیاز به پروفیل سطح زمین طبیعی داریم.  بنابراین اقدام به ترسیم آن می کنیم .

نحوه ترسیم و مبانی نرم افزاری این درس در فیلم آموزشی وجود دارد . برای توضیحات اضافی می توانیم به این مطلب اشاره کنیم که تفاوتی وجود دارد بین خود پروفیل و نمای آن . در واقع پروفیل سطح زمین طبیعی برش خورده توپوگرافی است و نمای آن شامل شبکه شطرنجی کیلومتراژ ها ارتفاعات میزان خاکبرداری و خاکریزی که در پایین نمای پروفیل می باشد .

بخوانید  ساخت پروفیل از چندین سطح به طور همزمان در سیویل تری دی

همچنین می‌توانند به صورت پیش فرض قابل آپدیت شدن و به روز شدن باشند و یا حتی این قابلیت را نداشته باشند . در مواقعی که شما نیازمندید تا خط پروژه ها را به ترتیب و یا حتی در حالت های دیگر با هم مقایسه کنید می‌توانید از حالت غیر قابل به روز شدن استفاده کنید .

در واقع کاری که نرم افزار انجام می دهد این است که در هر کیلومتراژ اکس مسیر سطح زمین طبیعی و یا بهتر بگوییم منحنی توپوگرافی را قطع می کند یک طول و یک ارتفاع برداشت می‌کند سپس از مجموع تمامی تقاطع اکس مسیر با منحنی های توپوگرافی دو ستون ایکس و وای بدست می آید که با پیاده کردن آنها بر روی نمای پروفیل یا کاغذ شطرنجی پروفیل زمین طبیعی به دست می آید .

بخوانید  آموزش تغییرات در نقشه توپوگرافی در سیویل تری دی (فصل 0 قسمت 2)

 


لینک های دانلود


به این مطلب امتیاز بدید :
4.4/5 - (5 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است