محاسبه حجم بین دو سطح در سیویل تری دی (فصل 2 قسمت 6)

محاسبه حجم بین دو سطح در سیویل تری دی (فصل 2 قسمت 6)

در این درس میخواییم درباره محاسبه حجم بین دو سطح در سیویل تری دی صحبت کنیم

چنانچه بخواهیم حجم بین دو سطح را محاسبه کنیم می توانیم از طریق آنالیز این کار را انجام دهیم . ساده ترین روش نیز برای محاسبه حجم بین دو سطح نیز همین می باشد

ابتدا یک سطح حجمی می‌سازیم و سپس هر دو سطح را به آن معرفی می‌کنیم . به راحتی حجم خاکبرداری و خاکریزی را به ما نشان خواهد داد . باید توجه کنیم که حتما سطح مبنا و سطح مقایسه را به درستی انتخاب کنیم در غیر این صورت تمام خاکبرداری و خاکریزی ما برعکس خواهد شد . این ساده ترین روش ممکن می باشد . روش های دیگری نیز وجود دارد .

بخوانید  چگونه سیویل تری دی یاد بگیریم ؟

روش های محاسبه حجم بین دو سطح در سیویل تری دی 

یکی از روشهایی که در حالت مقطع زنی وجود دارد با آنالیز سطح از طریق سطح حجمی از نظر عددی برابر خواهد بود این برای ارائه کار و نشان دادن صحت آن بسیار مفید واقع خواهد شد .

سپس در ادامه درس به این نکته پرداختیم که چگونه با استفاده از شیوه های نمایش و استایل ها نشان دهیم که خاکبرداری و خاکریزی ها در چه قسمت هایی از سطح وجود دارند این نیز کمک شایانی به ما خواهد نمود یعنی به صورت بصری خواهیم دید که کدام قسمت ها دارای رنگ سبز به معنای خاکریزی و کدام قسمت ها دارای رنگ قرمز به معنای خاکبرداری خواهند .

بخوانید  تغییر سال فهرست بها یک پروژه در تدکار

اما در پایان درس یک نکته جالب ارائه کرده ایم تا با استفاده از توانایی‌های نرم افزار تابع ای به صورت ساده بنویسیم تا بتوانیم در هر نقطه ارتفاع زمین موجود ، ارتفاع زمین تمام شده و تفاوت بین هر دو را به دست بیاوریم . این درس بسیار مهم است و بسیار نیز کاربردیست . در درس بعد این مطالب بیشتر توضیح داده خواهند شد .

پیش نیاز های این فیلم آموزشی در وب سایت قراردارد حتما تماشا کنید.

 


لینک های دانلود


به این مطلب امتیاز بدید :
4.4/5 - (11 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

2 نظر تاکنون ارسال شده است
  1. سلام ممنون از آموزش هاتون
    فایل تون برای چه ورژنی هستش ؟
    با سیویل 2016 هم درست باز نمیشه و کار نمیکنه

  2. سلام ممنونم از مطالب مفیدی که گذاشتید