دستورات نقاط در سیویل تری دی (فصل 1 قسمت 4)

دستورات نقاط در سیویل تری دی (فصل 1 قسمت 4)

باشما هستیم در درس چهارم فصل اول که میخواییم درباره دستورات نقاط در سیویل تری دی صحبت کنیم

در درس های ابتدایی مربوط به فصل اول ، در مورد دستورات کاربردی و جالب نقاط صحبت کردیم . هدف ما از مطرح کردن این مطالب نشان دادن پتانسیل های کار با دستورات نقاط بود . اما در عین حال از الفبای کار با دستورات نقاط نباید صرف نظر کنیم .

به عنوان مثال الفبای کار با دستورات نقاط پیاده کردن و یا ترسیم یک نقطه به تنهایی می باشد . برای این کار روش های مختلفی وجود دارد . می توانیم از منوی پوینت اقدام کنیم . برای ترسیم نقاط دستورات مختلف و متفاوتی وجود دارد شاید یکی از پرکاربردترین آنها پیاده کردن نقاط با یک قاعده و ضابطه باشد . برای توضیح بیشتر می توان به این نکته پرداخت که بر روی سطح موجود که نقطه داشته باشد یا نداشته باشد شبکه ای از نقاط را پیاده کرد با فواصل عمودی و افقی و یا حتی زاویه ای نسبت به خط افق که این روش در ترسیم و درافت کردن نقشه کاربرد بسیاری دارد .

بخوانید   دانلود نرم افزار سیویل تری دی 2019.1

دستورات نقاط در سیویل تریدی

یکی دیگر از کاربردهای دستورات موجود در منوی ذکر شده پیاده کردن نقاط با یک فاصله مشخص بر منحنی میزان هاست که ارتفاع دارند . بنابراین نقاطی که بر روی منحنی میزان ها با فاصله مشخص شده توسط ما پیاده می‌شوند دارای ارتفاع خواهند . این نیز یکی از روش هایی است که بسیار مهم می باشد .

فصل ها مجموعه ابزارها و دستورات مهم و معمولی را در اختیار شما می‌گذارد . برای راندمان بیشتر در استفاده از درسها سعی کنید درس ها را به ترتیب ببینیم و پس از تسلط بر هر درس به درس بعد مراجعه کنید .

بخوانید  کیلومتراژ در سیویل تری دی (فصل 3 قسمت 13)

انواع دیگری از پیاده کردن نقاط نیز وجود دارد با داشتن راستا ها و یا زاویه ها . در این فیلم آموزشی در این مورد توضیح داده شده فیلم را با دقت ببینید همچنین فایل تمرینی نیز در فایل زیپ وجود دارد برای تمرین از آن استفاده کنید و یا برای تمرین بیشتر از اطلاعات خام موجود در سایت استفاده کنیم

 


لینک های دانلود


به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است