شیوه نمایش استایل های یک نقطه در سیویل تری دی (فصل 1 قسمت 7)

شیوه نمایش استایل های یک نقطه در سیویل تری دی (فصل 1 قسمت 7)

در هر فصل یکی از فیلم های آموزشی به صورت اختصاصی در مورد شیوههای نمایش همان فصل می باشد در این درس شیوه نمایش استایل های یک نقطه در سیویل تری دی را آموزش میدیم .

منظور از شیوه های نمایش همان استایل است . ما از طریق استایل ها یا شیوههای نمایش به کنترل نماد نقاط و برچسب های اطلاعاتی آن میپردازیم . در ترسیمات و طراحی ها با توجه به نیاز کاربر نرم افزار این تقاضا وجود دارد تا نقاط به شکل ها و شیوه های مختلف نمایش داده شوند . تصور کنید که برای یک ترسیم می خواهیم ایستگاه های نقشه برداری ، بنچ مارک ها و نقاط جزئیات بر روی توپوگرافی را به شکل های مختلف نمایش دهیم .
کاری که باید انجام دهیم این است که برای هرکدام از این حالت های نمایش از استایل های موجود یکی را کپی و سپس با توجه به نیاز خود تغییر دهید توصیه می شود که از تغییر پیش فرض های موجود در نرم افزار برای شیوه های نمایش یا استایل ها خودداری کرده و از آنها کپی تهیه کنیم و خود کپی را تغییر دهیم . این مطلب در فیلم آموزشی توضیح داده شده است .

بخوانید  دانلود AutoCAD Civil 3D | اتوکد سیویل تری دی 2018

برچسب ها در سیویل تری دی

برچسب های اطلاعاتی یک نقطه می تواند اطلاعات مختلفی در اختیار ما بگذارد . اعم از مختصات یک نقطه و یا طول و عرض جغرافیایی . همین طور می توانیم برای نقاط علاوه بر کد نقاط ، اسم نیز تعیین کنیم . می توانیم برای بعضی از شیوههای نمایش فقط ارتفاع را نمایش دهیم و برای بعضی دیگر نظیر تقاطع خطوط شبکه فقط x و y را داشته باشیم . همچنین می توانید برای نمایش صحیح متن نقاط یک کادر داشته باشیم و یا اینکه نوشته ها بزرگتر یا کوچکتر شوند . همچنین نوشته های یک نقطه میتواند حول مرکز خود چرخش داشته باشد .

شیوه های مختلف نمایش استایل

می توانید شیوه های مختلف نمایش یعنی استایل ها را به وجود آورید برای کارهای مختلف و سپس در یک فایل جدید برای خود بارگذاری کنید تا نیاز به تعریف دوباره آنها نباشد و یا فایلی که تمام شیوه های نمایش مد نظر شما در آن موجود است را با فرمت الگو ذخیره کنید . این کار از طریق منوی فایل امکان پذیر است .
همچنین می توانید نقاط را از متن جابه جا کنیم برای آنکه در نقشه تراکم نقاط ممکن است زیاد باشد و سبب آن شود که برچسب نقاط بر روی هم قرار گیرد . در این حالت می توان برچسب نقاط را جابجا نمود و برای آن یک خط منحنی به صورت اشاره گر و یا خط مستقیم قرار داد .همچنین اشاره گر را می توان به اشکال مختلف انتخاب نمود این درس یک شروع مناسب برای کار با شیوه های نمایش می باشد . این درس را به خوبی فراگیرید

بخوانید  دستورات نقاط در سیویل تری دی (فصل 1 قسمت 4)

 


لینک های دانلود


به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

2 نظر تاکنون ارسال شده است
  1. با عرض سلام و خدا قوت خدمت جناب مهندس..
    انشالله در تمامی مراحل زندگیتون موفق و موید باشین
    روز و روزگارتون خوش و خرم باد..
    واقعا آموزشهایه عالی بود ممنون ..

    • سلام وقت بخیر
      خواهش میکنم، خوشحالیم که مورد استفاده قرار گرفته.