چگونگی ساخت کریدور در سیویل تری دی (فصل 0 قسمت 9)

چگونگی ساخت کریدور در سیویل تری دی (فصل 0 قسمت 9)

درس نهم از فصل ابتدایی یا همون فصل صفر پرداخته شده به مروری بر درس های گذشته به صورت کوتاه و یک مبحث جدید به نام ساختن کریدور راه . در این درس ما یک کریدور راه رو به صورت خیلی ساده و برای آشنایی با نحوه چگونگی ساخت کریدور در سیویل تری دی را پیاده و اجرا می‌کنیم .

چگونگی ساخت کریدور در سیویل تری دی

همونطور که ما میدونیم کریدور راه به صورت کلی در طرح هندسی از پلان هندسی ، خط پروژه و مقطع عرضی راه ، یک کوریدور رو میسازه . بنابراین ما در ساخت کریدور و یا جسم راه با استفاده از سه المان می‌توانیم کریدور راه رو بسازیم در این فیلم آموزشی نحوه کار با ابزارهای مربوط به ساخت کریدور توضیح داده شد .

بخوانید  تعریض مسیر در نقشه برداری (فصل 3 قسمت 7)

همچنین یک نکته بسیار مهم در این فیلم آموزشی قرار داده شده که در رابطه با حالتی است که گاهی اوقات در اثر اشتباه برای ساخت کریدور راه پیش می آید ، این اشتباه در واقع در زمان ساخت کریدور و در قسمت انتخاب پروفیل طولی برای خط پروژه اتفاق می افتد به جای انتخاب پروفیل طولی خط پروژه زمین طبیعی انتخاب می‌گردد که سبب می‌شود کریدور راه اشتباه شود و همچنین شکل نامتعارفی به خود بگیرد . نحوه رفع و برطرف کردن این ایراد در فیلم آموزشی ارائه شده .

علاوه بر مروری بر گذشته در این فیلم آموزشی با نحوه ساخت کریدور در نرم افزار سیویل تری دی با استفاده از المانهای مربوطه و امکانات نرم افزاری اشنا خواهید شد .

بخوانید  پروفیل طولی در سیویل تری دی (فصل 0 قسمت 14)

 


لینک های دانلود


به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (6 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

10 نظر تاکنون ارسال شده است
  1. با سلام
    در ساخت اسمبلی، برای شیب شیروانی خاکبرداری و خاکریزی از دستور conditional Cut or Fill استفاده می شود اما در کریدور و مقطع عرضی این شیب شیروانی اعمال نمی گردد. مشکل از کجاست؟

    • سلام شرطی که شما منظور کردین احتمالا در مورد اون سطح قابل اعمال نیست . شرط ها رو مجددا چک کنید . البته ممکنه نیاز باشه کریدور رو مجددا ری بویلد کنین

      • منظور از شرط چیه؟
        چندین مرتبه از اول پروژه رو انجام دادم و کریدور رو بارها در هر پروژه rebuild کردم ولی باز شیب شیروانی که با Conditional Cut or Fill ساخته شده رو اعمال نمیکنه. اما شیب شیروانی ساخته شده با Basic Side Slope Cut Ditch را اعمال می کند.

        • ببینید اون ساب اسمبلی که شما استفاده کردین بسیار ساده هست و تقریبا در همه موارد کار میکنه اما مساله مهم این هستش که در مورد شرطی ها ، به عنوان مثال بنویسید که اگر ارتفاع خاکریزی یا خاکبرداری در این بازه بود از این ساب اسمبلی استفاده بشه که البته انجام این کار و توضیحش به صورت متنی امکان پذیر نیست و به صورت پکیج در سایت قرار خواهد گرفت

  2. سلام
    من نقشه بردار هستم و نیاز دارم سریعا این مباحث رو (ترسیم ها و محاسبه احجام با سیویل )
    آموزش ببینم آیا امکانش هست حضوری آموزش بدید ؟ فقط همین قسمت

  3. با سلام. من وقتی سورفیس رو میسازم از مسیر کریدور خارج میشود. از طریق منوی boundaries هم درستش کردم اما باز درست نشد.مشکلی چیست؟

    • Ali

      سلام وقت بخیر
      لطفا سوالاتتوو در گروه تلگرامی بپرسید.

      • سلام وقتتون بخیر. لطف میکنید آی دی تلگرامتون رو بهم بدین؟؟ممنون

  4. سلام وقت بخیر وقتی کریدور ساخته شده در سیویل 2012 گزینه extent as a outer boundry lموجود نمی باشد… برای اصلاح مشکل باید چکار کنیم؟