جستجوی نقاط در سیویل تری دی (فصل 1 قسمت 6)

جستجوی نقاط در سیویل تری دی (فصل 1 قسمت 6)

 نرم افزار امکانات مختلفی برای جستجوی نقاط در سیویل تری دی دارد .

تصور کنید که با استفاده از دستورات درس های قبل امکان جداسازی نقاط از هم به هر دلیلی موجود نباشد . در درس های گذشته گفتیم که برای مدیریت بهتر نقاط نیاز داریم تا نقاط را در گروه‌های مختلف دسته بندی بکنیم . این دسته بندی ها می توانست بندی با استفاده از ارتفاع نقاط و یا کد نقاط و یا مشخصه های دیگر باشد و یا در حالت خاص دیگری هر کدام از این مشخصه ها را نیز نداشته باشد . اما در همه مواقع با استفاده از امکانات معرفی شده در درس های قبل امکان جداسازی نقاط بر اساس خواست کاربر وجود ندارد .

امکانات برای جستجوی نقاط در سیویل تری دی

در این حالت باید از یکی دیگر از امکانات نرم افزار به نام جستجو و یا کوئری استفاده کنیم . این جستجو به ما این امکان را می‌دهد تا با نوشتن یک سری عبارات منطقی ، نقاط مورد نیاز خود را جستجو کنیم ، مثلا در عین حال که این نقاط دارای کد مشخصی باشند در یک بازه ارتفاعی مشخص نیست قرار داشته باشند و یا نقاطی با یک ارتفاع و کد مشخص را نیز می توانیم جست و جو بکنیم . این امکان در کنار امکانات دیگر نرم افزار به ما این پتانسیل را می‌دهد که گروه بندی نقاط را به صورت صحیح انجام دهیم .

جستجوی نقاط در سیویل تری دی

گروه بندی نقاط از این جهت اهمیت دارد که باید هر دسته از نقاط را در گروه خود قرار دهیم تا عوارضی که از یک گروه ساخته می‌شود با عوارض گروه دیگر ترکیب نشود . به عنوان مثال یک گروه برای بنچمارک ها یک گروه برای نقاط توپوگرافی و یک گروه نقطه به عنوان مثال برای بریک لاین ها یا سایر عوارض .

بخوانید  ریست فکتوری دوربین توتال استیشن لایکا مدل TS06

برای کار با جستجوگر نقاط در سیویل تری دی باید این عبارات منطقی باشند ، یعنی از نظر ریاضی با یکدیگر تداخل نداشته باشند گاه ممکن است در استفاده از این دستور در نرم افزار سیویل تری دی پاسخی دریافت نکنیم . مثالا بین ارتفاع ۵۰ تا ۱۰۰ نقاطی با مشخصه مدنظر ما وجود نداشته باشد . بنابراین پاسخی نیز دریافت نخواهیم کرد . این مطالب در فیلم آموزشی توضیح داده شده است .

 


لینک های دانلود


به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است