نحوه دریافت سند از طریق ماده 147

نحوه دریافت سند از طریق ماده 147

ثبت سند از طریق ماده 147  و نحوه دریافت سند از طریق ماده 147 موضوعی است که امروزه متقاضیان زیادی برای دریافت سند تک برگی دارد. برای دریافت سند باید از طریق سامانه ثبت الکترونیکی با آدرس (sabtemelk.ir) اقدام کرد.

شرایط گرفتن سند ماده 147

مالکین بدون سند می توانند با مراجعه به سامانه، درخواست خود را برای دریافت سند ثبت نمایند و در ادامه با ارسال مدارک و انجام مراحل قانونی برای پروسه صدور سند می توانند از روند صدور سند به خوبی مطلع شوند در نهایت سند خود را درب منزل از مامور پست تحویل بگیرند. با ما همراه شوید تا مراحل و مدارک مورد نیاز برای دریافت سند از طریق ماده 147 را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم.

دریافت سند از طریق ماده 147

ماده 147 به چه موضوعی می پردازد؟

با توجه به اینکه اراضی و املاک بسیاری به دلایل گوناگونی مالکین آنها موفق به دریافت سند نشده اند بر اساس ماده 147، تمامی اراضی و املاکی که تا تاریخ اول فروردین ماه سال 1370 تعیین وضعیت ثبتی آنها به دلایل مختلفی همچون موانع قانونی و… موفق به دریافت سند نشده اند می توانند با توافق طرفین معامله می توانند برای دریافت سند به سامانه مراجعه نموده و با طی مراحل قانونی و اداری، سند خود را دریافت نمایند.

سوالی که برای متقاضیان مطرح می شود این است که چه املاک و اراضی در سامانه ثبت می شوند؟ و چه املاک و اراضی مشمول ثبت در سامانه نمی شوند؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم که چه اراضی مشمول دریافت سند از طریق ماده 147 قرار می گیرند.

اراضی و املاکی در سامانه ثبت می شوند

املاکی که مالکین می توانند بر حسب قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی می توانند برای صدور سند مالکیت اقدام نمایند عبارتند از:

  • تمامی املاک، باغات و اراضی کشاورزی که از سابقه ثبتی به نام افراد برخوردارند اما متقاضی بخشی یا همه آن را خریداری کرده است و در حال حاضر به دلایل مختلفی همچون فوت مالک یا عدم دسترسی به مالک و ورثه آن، قادر به دریافت سند مالکیت نگردیده است.
  • املاکی که عرصه آن وقفی است و متقاضی عرصه را به شرط داشتن حق ساخت ساختمان اجاره کرده است اما تا کنون قادر به دریافت سند مالکیت نگردیده است.
  • املاکی که از سابقه ثبتی برخوردارند و متقاضی دارای مالکیت مشاعی است و سهم القدر آن در ملک مشخص شده باشد اما بنا به دلایلی همچون فوت دیگر مالکین و ورثه یا عدم دسترسی به سایر مالکین و ورثه آنها تاکنون قادر به دریافت سند نگردیده باشد مشمول ثبت در سامانه دریافت سند از طریق ماده 147 خواهند بود و می توانند از طریق سامانه، سند مالکیت دریافت نمایند.

تا به اینجای مقاله با شرایط اراضی و املاکی که مشمول ثبت در سامانه هستند در همیار نقشه بردار به آن پرداختیم اما در ادامه به املاک و اراضی می پردازیم که مشمول قانون دریافت سند از طریق ماده 147 نیستند.

اراضی و املاکی که در سامانه ثبت نمی شوند

بسیاری از متقاضیان بر این باورند که تمامی اراضی و املاک قابلیت ثبت در سامانه دریافت سند از طریق ماده 147 را دارند، در صورتی که این باور اشتباه بوده و لیست این مواردی که شامل پذیرش درخواست نمی شوند عبارتند از:

  • اراضی ملی
  • اراضی موات
  • املاک دولتی و شرکت های دولتی
  • اراضی و املاکی که هیچگونه سابقه ثبتی ندارند.
  • املاکی که فاقد هر گونه بنا به صورت محصور یا غیر محصور باشند
  • در صورتی که مالک ملک یا زمین در قید حیات و قابلیت دسترسی داشته باشد.
  • در صورتی که مالک ملک فوت کرده باشد اما ورثه آن توانایی حضور در دفاتر اسناد رسمی برای انتقال سند را داشته باشند.

شرایط گرفتن سند ماده 147

مدارک مورد نیاز برای دریافت سند از طریق ماده 147

متقاضیانی که شامل یکی از سه گروه مشمول دریافت سند از طریق ماده 147 هستند برای صدور سند باید مراحل زیر را بگذرانند:

1.   داشتن مدارک اثبات مالکیت

اولین مدرک برای دریافت سند از طریق ماده 147 اطمینان از وجود مدارک مالکیتی ملک مزبور می باشد به همین خاطر در ابتدا باید مدارک مالکیت اعم از قولنامه به همراه کپی از سند اولیه ملک را باید در دست داشت تا مالکیت متقاضی قابلیت اثبات داشته باشد. بر اساس قولنامه و کپی سند، متقاضی اثبات می نماید که ملک را از مالک اولیه ملک معامله نموده است. در صورتی که مالکیت ملک به صورت مشاعی و دارای سند مشاعی باشد باید سند مشاعی به نام متقاضی باشد و در صورتی که متقاضی ملک را از مالک اولیه خریداری کرده باشد ولی سند مشاعی به نام متقاضی نباشد باید متقاضی یک وکالت نامه از مالک اولیه ارائه دهد تا بر اساس آن برای صدور سند اقدام نماید.

2.   تهیه نقشه یو تی ام از ملک

دومین مدرکی که برای دریافت سند از طریق ماده 147 مورد نیاز است، اقدام متقاضی برای تهیه نقشه یو تی ام ملک با ضمیمه فایل های مورد نیاز است که برای تهیه نقشه یو تی ام، متقاضی به کارشناس نقشه برداری مراجعه کرده و با ارائه مدارک مالکیتی و مشخصات ملک به کارشناس، نقشه برداری از ملک مزبور انجام می شود. کارشناس پس از بررسی مدارک مالکیتی ملک، به صورت حضوری از ملک بازدید نموده و پس از انجام امور نقشه برداری، فایل نقشه یو تی ام و گواهی مختصات ملک را ممهور به مهر و امضای خود در اختیار متقاضی قرار می دهد.

3.   اسکن مدارک

پس از مهیا کردن مدارک دو قسمت قبلی، باید از مدارک فوق اسکن گرفت و فایل های اسکن باید دارای فرمت png یا jpg باشند. برای اسکن مدارک هویتی مالک باید اصل شناسنامه و کارت ملی موجود باشد و حجم فایل های اسکن باید کمتر از 150 کیلوبایت باشد. که در ادامه برای آگاهی بیشتر مدارک مورد نیازی که باید اسکن شوند عبارتند از:

  • پرداخت مبلغ 50 هزار تومان به حساب بانک ملی به شماره ۲۱۷۱۳۲۸۰۱۷۰۰۹ (قبل از پرداخت حتما برسی شود شماره حساب درست است) که به نام سازمان ثبت اسناد می باشد.
  • تکمیل فرم گواهی تعیین مختصات توسط متقاضی در فایل اکسل
  • ارائه نقشه یو تی ام ملک که متقاضی آن را تهیه کرده است.
  • در صورت مشاعی ( همچنین ببینید: تفکیک سند مشاعی) بودن ملک باید اصل سند مشاعی به نام متقاضی ارائه گردد و از صفحات 1،2،3،4 کپی گرفته شود خاطر نشان می سازد باید از صفحات توضیحات، حدود ملک، نقل و انتقالات کپی گرفته شود.
  • در صورتی که ملک به صورت قولنامه از مالک به افراد دیگری فروخته شده باشد باید اصل و کپی تمامی قولنامه هایی که صادر شده توسط متقاضی ارائه گردد.
  • در صورتی که متقاضی ملک را به صورت قولتامه ای از مالک خریداری کرده باشد باید اصل و کپی قولنامه به همراه کپی سند اولیه توسط متقاضی ارائه نماید.
بخوانید  سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) چیست؟ | gis چیست ؟

4.   تکمیل فرم اولیه درخواست پذیرش و ثبت آن در سامانه

متقاضی پس از تکمیل مدارک سه قسمت قبل برای درخواست پذیرش برای دریافت سند از طریق ماده 147 به کافی نت یا دفاتر اسناد رسمی به صورت حضوری مراجعه می نماید و با تکمیل فرم اولیه درخواست پذیرش را در سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش به آدرس اینترنتی (sabtemelk.ssaa.ir) به ثبت رسانده و در نهایت متقاضی در سامانه ثبت نام می شود و یک شماره ورود به سامانه به متقاضی ارائه می گردد.

5.   تکمیل نهایی درخواست پذیرش در سامانه

پس از آن که ثبت نام متقاضی در سامانه انجام شد با استفاده از شماره ورود به سامانه برای تکمیل درخواست وارد می شود و تکمیل نهایی درخواست توسط متقاضی در دفاتر اسناد رسمی یا کافی نت صورت می پذیرد.

6.    ارسال مدارک به واحد ثبتی

پس از اینکه درخواست پذیرش تکمیل نهایی شد باید یک پرینت از درخواست گرفته شود و ضمیمه مدارک اسکن شده در یک بسته پستی قرار داده شود و با توجه به آدرسی که در سامانه برای ارسال به واحد ثبتی در نظر گرفته شده است پست نمایید.

7.   دریافت کد رهگیری اداره پست

پس از قرار دادن مدارک در بسته پستی و تحویل آن به اداره پست، شناسه 20 رقمی کد رهگیری توسط اداره پست تحویل متقاضی می گردد. متقاضی با مراجعه به سامانه و درج کد رهگیری در سامانه یک شماره پرونده دریافت می نماید.

8.   دریافت سند

پس از اینکه تقاضای دریافت سند از طریق ماده 147 در سامانه به ثبت رسید پس از صدور سند تک برگی توسط اداره ثبت اسناد تحویل اداره پست می گردد و سند به ادرس پستی متقاضی ارسال می گردد و توسط مامور پست به متقاضی تحویل داده می شود.


با توجه به روند الکترونیکی شدن صدور سند در سال های اخیر، برای ثبت نام باید از طریق سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت به آدرس سایت (sabtemelk.ir) اقدام کرد. با ما تا پایان همراه شوید تا با صفر تا صد آموزش تصویری ثبت نام سند از طریق ماده 147 آشنا شوید.

ثبت نام در سامانه پذیرش درخواست صدور سند

برای ثبت نام سند از طریق ماده 147 در سامانه الکترونیکی به صورت گام به گام مراحل زیر را انجام دهید تا به راحتی درخواست خود را ثبت نمایید بعد از دریافت سند تک برگی می توانید با استفاده از کد یکتای ملک از سایت ثبت اسناد و املاک کشور همواره وضعیت سند ملک را استعلام گرفت.

  1. برای اینکه به سایت سامانه الکترونیکی دست یابید می توانید مرورگر کروم گوشی یا لپ تاپ یا رایانه خود را باز نمایید و عبارت گوگل را در آدرس بار خود وارد کنید تا سایت گوگل برای شما باز شود سپس در کادر جستجو عبارت «سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت» را تایپ نمایید و گزینه جستجو را کلیک نمایید. اولین گزینه ای که نمایش داده می شود سایت سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت است روی این عبارت همانند تصویر زیر کلیک نمایید تا سایت برای شما بارگذاری شده و به نمایش در آید.

 

  1. با به نمایش در آمدن سایت سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت با چهار گزینه روبرو خواهی شد که به ترتیب عبارتند از:
  • راهنمای متقاضیان
  • درخواست پذیرش جدید
  • تکمیل درخواست
  • اطلاع رسانی پرونده

ثبت نام در سامانه پذیرش درخواست صدور سند

 

در این مرحله با تصویر فوق روبرو خواهید شد و اگر نیاز به راهنمایی دارید و می خواهید با قوانین و مدارک این سامانه بیشتر آشنا شوید گزینه راهنمای متقاضیان را کلیک نمایید و در صورتی که از قبل با قوانین و نکات این سامانه آشنایی دارید می توانید «گزینه درخواست پذیرش جدید» را بزنید و ملک خود را برای اولین بار در این سامانه به ثبت برسانید.
در صورتی که قبلا ملک خود را در این سامانه به صورت ناقص ثبت کرده اید می توانید «تکمیل درخواست» را کلیک کنید و درخواست نیمه تمام خود را تکمیل نمایید.

در صورتی که قبلا مراحل ثبت نام صدور سند از طریق ماده 147 را انجام داده اید می توانید از طریق گزینه « اطلاع رسانی پرونده» روند قانونی پرونده خود را پیگیری نمایید.

۳ – بعد از اینکه از برخوردار بودن شرایط ثبت نام سند از طریق ماده 147 اطمینان حاصل کردید روی گزینه «درخواست پذیرش جدید» کلیک نمایید تا به صفحه بعدی که صفحه پذیرش توافق نامه است برای شما به نمایش در آید. بعد از اینکه متن توافق نامه را به طور کامل مطالعه کردید تیک گزینه «حائز شرایط درج شده می باشم» را فعال کنید روی دکمه تایید کلیک نمایید تا به مرحله بعدی هدایت شوید.

ثبت نام سند از طریق ماده 147

ثبت نام سند از طریق ماده 147

۴ – پس از زدن دکمه تایید به صفحه بعد هدایت می شوید و چندین گزینه برای شما به صورت افقی که نشان از مراحل بعدی درخواست سند است به شکل زیر برای شما به نمایش در خواهد آمد که به ترتیب عبارتند از:

تقاضانامه | نماینده | مدارک | پرداخت | چاپ | مرسوله پستی

در صورتی که روی هر یک از گزینه های بالا کلیک کنید محتوای هر صفحه برای شما به نمایش در خواهد آمد.

سامانه پذیرش درخواست صدور سند

۵ – در صورت کلیک روی اولین گزینه یعنی «تقاضانامه» پنجره مختص به این به گزینه برای شما که دارای دو گزینه شخص حقیقی یا شخق حقوقی نمایش داده می شود. متقاضی، اگر شخص حقیقی باید اطلاعات فردی خود را وارد نمایید اما در صورتی که متقاضی، شرکت یا موسسه است باید گزینه شخص حقوقی را انتخاب نمایید.
در ادامه برای پیشبرد آموزش تصویری ثبت نام سند از طریق ماده 147 ما هردو گزینه شخص حقیقی و شخص حقوقی را مورد بررسی قرار می دهیم و به ادامه ثبت نام می پردازیم.

در صورتی روی شخص حقیقی کلیک کنید باید اطلاعات کامل فردی متقاضی در این قسمت همانند شکل زیر به صورت دقیق و بدون هرگونه اشتباهی وارد شود.

ثبت نام سند از طریق ماده 147

اما در صورتی که متقاضی یک شرکت یا موسسه است باید قسمت شخص حقوقی را انتخاب نمایید و در این صورت باید اطلاعات کامل شرکت همچون نام کامل شخص حقوقی، شناسه ملی اشخاص حقوقی، نشانی محل اقامت قانونی، سمت نماینده، شماره معرفی نامه، تاریخ نمایندگی را در این قسمت همانند تصویر زیر وارد کنید. البته برای درک بهتر شما، هر گزینه را به صورت مختصر توضیح می دهیم.

ثبت نام سند از طریق ماده 147

  • «نام کامل شخص حقوقی» در کادر این قسمت باید نامی که در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است وارد گردد.
  • «شناسه ملی اشخاص حقوقی» در این کادر باید شناسه ای که توسط اداره ثبت شرکت ها به شرکت داده شده است وارد شود.
  • «نشانی محل اقامت قانونی» در این کادر باید آدرس دقیق شرکت که در اساس نامه شرکت درج شده است، وارد گردد.
  • «سمت نماینده» در صورتی که متقاضی یکی از افراد شرکت باشد باید سمت آن در این قسمت وارد شود گزینه های موجود عبارت است از: مدیرعامل، نماینده شخص حقیقی، عضو هیئت مدیره، وکیل
  • «شماره معرفی نامه» در صورتی که متقاضی که کار دریافت سند را بر عهده داشته باشد باید در کادر مربوطه، شماره معرفی نامه خود را وارد نماید.
  • «تاریخ نمایندگی» در صورت داشتن وکیل یا نماینده باید تاریخی که وکالت نامه به وکیل یا نماینده اعطا شده است در کادر مربوطه وارد شود.
بخوانید  پیمایش در نقشه برداری

۶- پس از اینکه اطلاعات خواسته شده متقاضی تکمیل شد نوبت تکمیل مشخصات ملک خواهد بود و در صورتی که در کنار کادر علامت قرمز رنگ ستاره قرار داشته باشد باید کادر مربوطه با اطلاعات صحیح و بدون اشتباه تکمیل گردد.

سامانه پذیرش درخواست صدور سند

ثبت سند ماده 147

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید باید در ابتدا نام استانی که ملک در آن قرار دارد را وارد نمایید. گزینه های بعدی بر اساس واحد ثبتی محدوده ملک باید به صورت سلسله مراتب وارد شود تا گزینه های هر قسمت قابلیت انتخاب داشته باشد.

در ادامه گزینه های نوع ملک، مساحت ساختمان بر حسب متر مربع، متن و میزان سهم، نشانی، مساحت طبق نقشه بر حسب متر مربع، درجه لاندا و درجه فی را باید حتما وارد نمایید.

۷- بعد از اینکه موارد فوق را وارد نمودید در ادامه باید موضوع درخواست که دارای سه گزینه عرصه، اعیان، عرصه و اعیان است را با توجه به نوع شرایط ملک خود، یکی از این سه گزینه را انتخاب نمایید.

در شرایطی که متقاضی قبلا این مراحل را انجام داده باشد و دارای پروند باشد این سوال پرسیده خواهد شد: آیا از طریق ماده 147 اصلاحی قانون ثبت، درخواست صدور سند مالکیت شده است؟

آموزش ثبت نام سند از طریق ماده 147

در صورتی که قبلا درخواستی برای صدور سند مالکیت ماده 147 اصلاحی قانون ثبت انجام داده باشید باید گزینه بلی را انتخاب نمایید و در ادامه شماره کلاسه آن پرونده را در این قسمت وارد نمایید و در صورتی که قبلا هیچ درخواستی به ثبت نرسانده اید گزینه خیر را انتخاب نمایید و با انتخاب گزینه ثبت و ادامه به مرحله بعدی هدایت خواهید شد.

آموزش ثبت نام سند از طریق ماده 147

در این قسمت همانند شکل فوق باید مشخصات دفتر اسناد رسمی که در آن درخواست خود را به ثبت رسانیده اید را وارد نمایید.

8 – پس از اینکه تا به اینجای کار، اطلاعات درخواستی به درست تکمیل شده باشد روی گزینه ثبت و ادامه کلیک نمایید.

۹ – همانند عکس فوق، دو گزینه چاپ و صفحه بعدی در پایین پنجره مشاهده می شود که در صورتی که روی گزینه چاپ کلیک کنید اطلاعات فوق برای شما پرینت گرفته می شود. در صورتی که گزینه صفحه بعدی را انتخاب نمایید به صفحه نماینده منتقل خواهید شد.

آموزش ثبت نام سند از طریق ماده 147

در این قسمت اگر متقاضی دارای نماینده یا وکیل قانونی است باید اطلاعات خواسته شده را وارد نماید در غیر این صورت پر کردن این قسمت الزامی نیست و می توان از این قسمت عبور کرد. البته اگر مایل به داشتن نماینده هستید می توانید گزینه ایجاد نماینده را بزنید و مشخصات نماینده را مطابق شکل زیر وارد نمایید.

آموزش ثبت نام سند از طریق ماده 147

سامانه پذیرش درخواست صدور سند

۱۰- پس از اینکه اطلاعات درخواستی را وارد کردید نوبت به صفحه مدارک می رسد و در این قسمت باید تمامی مدارک و نقشه یو تی ام و… را به صورت اسکن شده در این قسمت بارگذاری نمایید.

سامانه پذیرش درخواست صدور سند

برای اینکه پرونده تکمیل گردد باید مدارک ذیل که در مقاله نحوه دریافت سند از طریق ماده 147 به صورت کامل توضیح دادیم را در اینجا با فرمت png یا jpg با حجم کمتر از 150 کیلوبایت آپلود نمایید. (در این قسمت می توانید از نرم افزارهای اسکنر و تغییر حجم تصاویر که در فضای وب وجود دارد استفاده نمایید.)

  • اسکن صفحه اول شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • اسکن قولنامه
  • اسکن سند مشاعی به همراه صفحات 1،2،3،4 (اسکن صفحه نقل و انتقالات و توضیحات سند مشاعی)
  • اسکن وکالت نامه در صورت وجود نماینده از سمت متقاضی
  • اسکن فرم گواهی تعیین مختصات ملک با فرمت اکسل

۱۱- بعد از بارگذاری مدارک ملک و متقاضی روی گزینه مرحله بعدی کلیک نمایید تا به صفحه پرداخت منتقل شوید.

سامانه پذیرش درخواست صدور سند

در این صفحه دو حالت برای پرداخت وجود دارد: حالت اول زمانی که به صورت حضوری به بانک مراجعه کرده و مبلغ 50 هزارتومان به حساب ۲۱۷۱۳۲۸۰۱۷۰۰۹ بانک ملی به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور واریز نمایید. (حتما قبل از واریز از صحت شماره حساب اطمینان حاصل فرمایید.)

ثبت سند ماده 147

بعد از واریز وجه باید اطلاعات فیش پرداختی را در قسمت مورد نظر وارد نمایید و گزینه ثبت پرداخت را انتخاب نمایید.

در حالت دوم می توانید با انتخاب گزینه پرداخت اینترنتی به درگاه پرداخت منتقل شوید و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی متقاضی به صورت آنلاین هزینه را پرداخت می نماید.

ثبت سند ماده 147

پس از تایید پرداخت پنجره ای برای شما با متن زیر برای شما نمایش داده می شود.

ثبت سند ماده 147

۱۲ – بعد از اینکه مراحل پرداخت را پشت سر گذاشتید به صفحه چاپ منتقل خواهید شد. و تمامی اطلاعاتی که تا به اینجا وارد کرده اید به صورت کامل قابل دیدن و پرینت گرفتن می باشد.

ثبت سند ماده 147

پس از اینکه اطلاعات وارد شده را بررسی کردید و از صحیح بودن آنها مطمئن شدید می توانید با فعال کردن تیک کلیه اطلاعات ثبت شده مورد تایید می باشد روی گزینه چاپ کلیک نمایید تا در نهایت تصویر زیر را مشاهده کنید.

ثبت سند ماده 147

۱۳- در نهایت باید صفحه چاپ شده را با امضا و اثر انگشت خود تایید نمایید و تمامی مدارک خواسته شده را از طریق پست سفارشی به واحد ثبتی حوزه مربوطه ارسال کنید.

۱۴ – بعد از اینکه مدارک را از طریق پست برای واحد ثبتی مربوطه ارسال کردید یک کد رهگیری 20 رقمی در اختیار متقاضی قرار می گیرد و در این شرایط باید متقاضی به سامانه مراجعه نماید و در قسمت مرسوله اطلاعات شماره پست سفارشی مرسوله و تاریخ تحویل به اداره پست را وارد نماید سپس گزینه ثبت نهایی و دریافت شما پرونده را انتخاب نماید.

ثبت سند ماده 147

۱۵ – پس از ثبت نهایی در صورت صحیح بودن اطلاعات وارد شده با پیغام زیر روبرو خواهید شد، شماره پرونده در اختیار شما قرار خواهد گرفت و تا زمانی که سند به دست متقاضی می رسد می توانید مراحل صدور سند را با استفاده از شماره پرونده پیگیری نمایید.

ثبت سند ماده 147

در پایان می توانید با زدن گزینه چاپ تقاضانامه از تقاضانامه ای خود پرینت بگیرید.

روند دریافت سند تک برگی از طریق ماده 147 با توجه به شرایط ملک بین یک هفته تا یکماه به طول خواهد انجامید و پس از صادر شدن سند توسط سازمان ثبت اسناد کشور تحویل اداره پست داده می شود و پس از چند روز مامور پست، سند جدید را به متقاضی تحویل می دهد.

 



به این مطلب امتیاز بدید :
4/5 - (4 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

6 نظر تاکنون ارسال شده است
  1. سلام وقت بخیر
    این اقدام رو شما هم انجام میدید ؟

    • سلام لطفا درخواست خود را در فرم تماس با ما ارسال فرمایید.

  2. سلام
    اگر درخواست رو ثبت کنیم چند روز طول میکشه تا رسیدگی بشه و نتیجه اعلام بشه؟

    • سلام
      با توجه به شرایط ملک بین یک هفته تا یکماه به طول خواهد انجامید

  3. سلام بنده چگونه با قولنامه عادی میتونم سند بگیرم