سامانه سیماک چیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟

سامانه سیماک چیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟

آیا تا به حال اسم سامانه سیماک را شنیده اید؟ آیا می دانید سامانه سیماک چیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟ سامانه سیماک امروزه یکی از مهمترین سامانه کشور برای مدیریت املاک کشور می باشند، به دلیل تازه تاسیس شدن این سامانه بسیاری از افراد نسبت به آن شناخت ندارند، به همین دلیل در این متن تمامی توضیحات درباره سیماک، کاربرد سامانه، مزیت های سامانه و اینکه شما چطور و در چه حوزه ای می توانید از آن استفاده کنید را توضیح خواهم داد.

سامانه سیماک چیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟

سامانه سیماک یک سامانه یکپارچه و هم واجد از هزاران مهره متفاوت شناخته می شود که مدیریت املاک کشور را در ایران به صورت مجازی انجام می دهد، همانطور که می دانید امروزه با توجه به بیماری کرونا و پیشرفت تکنولوژی  تمامی کار ها برای انجام به سمت مجازی و ساخت سایت های مختلف رو می آوردند به همین دلیل دولت ایران نیز برای کنترل املاک کشور یک سایت طراحی کرده است تا برنامه مدیریتی خود را افراد دیگر به اشتراک بگذارد.

در این برنامه مدیریتی از طرف دولت یک نرم افزار در اختیار شما قرار می گیرد که شما باید با روش تعیین شده این نرم افزار را از منبع های معتبر دانلود، دانلود کنید و روی گوشی همراه خود نصب کنید، این برنامه می تواند به صورت یکپارچه و یک شکل به شما دانش بنیان املاک و سرمایه گذاری های انجام شده در کشور ایران را نشان دهد.



سامانه سیماک چیست

 

 

کاربرد سامانه سیماک :

این سامانه طراحی شده است تا به مردم ایران میزان فعالیت های اقتصادی کشور ایران را به صورت یکپارچه نمایش دهد و پیامی باشد تا مردم بفهمند در کشور ایران هر فعالیت اقتصادی به فعالیت های دیگر وابسته می باشد.

در صورتی که یکی از مردم با شکست مالی روبرو شود به میزان فعالیت اقتصادی تمام کشور ضربه وارد شده است و زمانی که یک فرد با موفقیت اقتصادی روبرو شود و سرمایه خود را چند برابر، سرمایه او به سرمای اصلی کشور اضافه شده است و باعث سربلندی کشور ایران می باشد.

تصویب و ساخت سامانه سیماک :

هدف از ساخت این سامانه این است که شما فعالیت های اقتصادی خود را در زمان کمتر و آسان تر انجام دهید، این سامانه با توجه به نیاز های کشور به یک نرم افزار یکپارچه برای نمایش فعالیت های اقتصادی کشور ساخته شده است، از اطلاعات ساخت و تصویب این سامانه می توان به سازنده سامانه یعنی ستاد اقتصاد مقاومتی در سال 96 اشاره کرد.

در سال 96 ستاد اقتصاد مقاومتی ساخت یک سامانه برای نمایش میزان فعالیت اقتصادی کشور و یک نرم افزار پر کاربرد برای آسان کردن فعالیت های اقتصادی را به تصویب رساند و برای اولین بار در همان سال توسط معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به کلیه ستاد ابلاغ شد.

سامانه سیماک چیست

نرم افزار سیماک چگونه کار می کند ؟

سامانه سیماک که به شکل یک نرم افزار ارائه شده است دارای یک نمای کلی در زمینه نمایش تمامی فرآیند های ساخت و ساز در کشور ایران می باشد، برای مثال زمانی که شما وارد این نرم افزار می شوید می توانید فرآیند ساخت و ساز تمامی ساختمان را در تمامی نقاط کشور حتی دور افتاده ترین نقاط کشور و روستا ها مشاهده کنید.

این نرم افزار فعالیت کلی ساخت و ساز در کشور را به صورت الکترونیک در اختیار مردم قرار می دهد تا به صورت کاملا شفاف هر فرد نسبت به فعالیت اقتصادی کشور در زمینه ساخت و ساز تسلط داشته باشد، در ابتدا با این کار در ستاد موافقت نشد اما در جلسه های بعدی با تغییراتی در روند ساخت برنامه مجوز ساخت برای نمایش فعالیت اقتصادی کشور در زمینه ساخت و ساز در فضای مجازی صادر شد.

لینک مفید: همه چیز در رابطه با تجهیز کارگاه

بخوانید  معرفی دوربین نقشه برداری لایکا ts02

چگونه خانه در این نرم افزار قرار می گیرند ؟

زمانی که شما قصد ساخت یک ساختمان را داشته باشید باید مجوز ساخت دریافت کنید، برای دریافت مجوز ساخت شما باید از دهیاری یا شهرداری شهر مورد نظر تاییدیه بگیرید، این تاییدیه درصورتی به شما داده می شود که شما به صورت الکترونیکی و رعایت تمامی ضوابط اساسی فرآیند ساخت خانه خود را از صفر تا صد در سامانه قرار دهید.

در واقع ستاد اقتصاد مقاومتی استفاده از این فرآیند برای تمامی افراد الزامی  معرفی کرده است و تا زمانی که شما مراحل اولیه ثبت نام در سامانه را انجام ندهید و یک پروفایل در سامانه برای ساخت خانه خود تشکیل ندهید هیچگونه مجوز ساختی در اختیار شما برای ساخت خانه قرار نخواهد گرفت.

سامانه سیماک

مزیت نرم افزار سیماک :

از اولین مزیت های نرم افزار سیماک می توان به آسان سازی انجام فعالیت های اقتصادی و اطلاع از تمامی فعالیت های اقتصادی کشور اشاره کرد، همچنین می توان در سال 2021 از این سامانه به عنوان یک دستگاه و سامانه آنلاین برای انجام استعلام استفاده می شود.

برای مثال شما می خواهید بدانید که آیا یک فرد در حال ساخت اماکن یا یک ملک در ایران می باشد یا خیر؟ خوب به راحتی می توانید در بخش جستجو اطلاعات فرد را وارد کنید تا به شما استعلام ملک های ساخته شده در حال ساخت اعلام شود، از زمان تاسیس این نرم افزار و ارائه آن به بازار به دلیل استعلامات کلی روند های قانونی برای دریافت استعلام ملک بسیار آسان شده است.

از سامانه سیماک در چه حوزه هایی استفاده می شود ؟

در ابتدا سامانه سیماک تنها برای فعالیت های ساخت و ساز در ایران مورد استفاده قرار میگرفت و مدیریت املاک کشور با استفاده از آن انجام می شد، با گذشت زمان به دلیل کاربرد بسیار بالای این سامانه و همچنین آسان سازی بسیار قوی در زمینه استعلام های قانونی ، این سامانه برای مدیریت مشاغل مختلف ، صنوف ، حوزه های گردشگری ، حوزه های صنعتی، حوزه های تولیدی ، طرح های کشاورزی و…. نیز مورد استفاده قرار گرفت.

زمانی که شما وارد نرم افزار سیماک می شود، قسمت های مختلفی را مانند صنعتی، املاک، طرح های کشاورزی و… مشاهده خواهید کرد، با توجه به کار و فعالیت اقتصادی مد نظر خود یکی از این حوزه ها را باید انتخاب کنید و وارد منطقه مورد نظر خود شوید.

سامانه سیماک

از چند دستگاه در این سامانه استفاده می شود ؟

سامانه سیماک دارای هزاران کاربر در کشور ایران می باشد اما 28 دستگاه اصلی وجود دارد که از این سامانه برای فعالیت های بسیار بزرگ خود در حوزه مدیریت امور املاک کشور استفاده می شود.

چرا باید از این سامانه استفاده کنیم ؟

استفاده از سامانه سیماک این روزها تنها یک پیشنهاد نیست بلکه به عنوان یکی از واجبات معنا می شود، استفاده از این سامانه نه تنها در زمان ساخت خانه واجب می باشد و شما بدون استفاده از آن نمی توانید فرآیند دریافت مجوز ساخت را انجام دهید.

بلکه اگر شما قصد فعالیت در بخش های مختلف ، بخشداری، شهرداری، دهیاری داشته باشید، باید حتما این سامانه را روی گوشی همراه خود نصب کنید و بدون استفاده از آن نمی توانید تمامی کارها و وظایف خود را در شهرداری، دهیاری و… انجام دهید.

این سامانه می تواند به شما در اطلاع از تمامی فرآیند های ساختمانی در سراسر ایران کمک کند و به عنوان یک سامانه اصلی برای گردش کار و استعلام ساختمان ها شناخته شود.

فرآیند نرم فزار سیماک در مدیریت های ساختمانی :

از سامانه سیماک در حوزه های مختلف ساختمانی، گردش کار، خدمات نقشه برداری ، و فعالیت های دیگر استفاده می شود، شما می توانید از این سامانه برای بازبینی نقشه ها، گزارش انواع فعالیت های ساختمانی، نقشه برداری در فرآیند ساختمان، گردش کار سریع در فرآیند های ساختمانی و… استفاده می شود.

شما با استفاده از این سامانه می توانید به صورت کامل تمامی جزئیات هر پرونده ساخت و ساز را مشاهده کنید و از فرایند ساختمانی و چگونگی ساخت آن با خبر باشید، در برخی از مواقع و پروژه های بسیار بزرگ شما می توانید حتی از تصویر های ماهواره ای توسط ماهواره های این سامانه استفاده کنید تا نقشه های دقیق از جانمایی ساختمان دریافت کنید.

سامانه سیماک

استفاده از سامانه برای نقشه برداری :

یکی از پرکاربرد ترین فرآیندهای سامانه سیماک را می توان نقشه برداری معرفی کرد، این سامانه دارای ماهواره های بسیار خاص و قوی در اطراف کشور می باشند که با فاصله دقیق از همدیگر می توانند دقت بالا با متراژ کم در طراحی نقشه داشته باشند، شما می توانید از این سامانه برای طراحی نقشه های UTM استفاده کنید.

بخوانید  راه های تشخیص قدمت بنا | استعلام سن بنا

در نقشه های یو تی ام در سال های اخیر با عنوان جلوگیری از زمین خواری در شهر های بزرگ و روستا های کوچک از سامانه سیماک استفاده می شد تا دولت توانایی کنترل زمین ها را از طریق نقشه های دقیق این سامانه داشته باشد، همچنین شما از طریق نقشه های دقیق این کشور با دقت بسیار زیاد می توانید بر گسترش شهر ها وروستاها در طول زمان دقت داشته باشید.

خدمات مختلف نقشه برداری نرم افزار سیماک :

این نرم افزار می تواند با ورود به نقشه های مختلف و کمک از ماهواره های بسیار دقیق خود نقشه های میلی متری از زمین های کشور ایران تهیه کند و در اختیار شما قرار دهد، شما با ورود به نقشه های سامانه سیماک می توانید یک تغییر بسیار بزرگ را در زمینه خدمات نقشه برداری سامانه سیماک مشاهده کنید.

تمامی نقشه ثبت شده در سامانه سیماک توانایی کامل در شناسایی و حل مشکلات بسیار بزرگ در زمینه املاک و طرح های مختلف زمین کشاورزی را دارند، قبل از سال 96 و طراحی این سامانه مشکلات بسیار زیادی برای تعیین ملک و مالکیت در زمین ها و املاک مختلف وجود داشت، اما با گذشت زمان و طراحی این سامانه شما به راحتی می توانید از میزان دقیق مالکیت هر فرد در زمین های ایران و املاک های مختلف اطلاع داشته باشید.

گاربرد سامانه سیماک

کاربرد های سامانه سیماک :

سامانه سیماک تنها یک نرم افزار نیست بلکه از آن به عنوان یک دستگاه اصلی برای سازمان ثبت اسناد استفاده می شود، سامانه به دلیل دقت بسیار بالا و صحت نقشه های خود به عنوان مهم ترین بخش ثبت نقشه در کشور ایران شناخته می شود ، از کاربرد های دیگر این سامانه می توان به موارد زیر نیز اشارع داشت .

سامانه شمیم چیست؟

1 ــ ثبت نقشه با استفاده از این سامانه به دلیل دقت بسیار بالای سامانه به همراه تمامی استاندارد های لازم در حوزه سازمان های مختلف نقشه برداری و همچنین قابلیت نظارت بالا و ارزیابی دقیق بر فعالیت های نقشه برداری تخصصی.

2 ــ توانایی ارائه خدمات مختلف به صورت حضوری غیر حضوری به شکل الکترونیک .

3 ــ  استفاده مهندسین از این سامانه برای نقشه برداری

4 ــ قابلیت شناسایی مشکلات مختلف با استفاده از این سامانه و برخورد بسیار سریع با این مشکلات

5 ــ شناسایی سریع تخلفات نقشه برداری توسط سازمان های مختلف ثبت اسناد کشور

6 ــ امکان استعلام های مختلف و اشتراک گذاری آنها با سازمان های مختلف

7 ــ امکان استعلام ملک برای فعالیت های مختلف نقشه برداری، ارائه مجوز ها، دریافت سند های مختلف و…

8 ــ ایجاد  اشتغال های جدید در نیروهای سازمان نظام برای نقشه برداری

9 ــ امکان ویرایش نقشه ها ثبت شده در سازمان های مختلف و طراحی دقیق آنها.

10 ــ امکان ایجاد سهمیه بندی بسیار دقیق و عادلانه در نقشه های نقشه بردار

11 ــ کنترل تمامی نقشه های کل کشور ایران در این سامانه

تهیه نقشه های مختلف با استفاده از نرم افزار سیماک :

شما با استفاده از نرم افزار سیماک به راحتی می توانید به 28 دستگاه تعیین موقعیت مختلف در ارتباط باشید تا در زمینه املاک در جهت های مختلف و عرصه های مختلف ارتباط برقرار کنید، این نقشه ها در نهایت نقشه های UTM شناخته می شوند و به عنوان پرکاربردترین نقشه در تمامی کشور ایران هستند.

نقشه UTM  در سیماک ؟

سامانه سیماک می تواند برای شما نقشه های UTM را تهیه کند، این نقشه ها به عنوان تصویر های دو بعدی در سامانه ارائه می شوند و برای مشخص کردن مکان یک نقطه بر روی کره زمین به کار میروند، قابل ذکر این که شما برای مختصات اختصاصی می توانید در هر کجا از کره زمین از این نقشه ها استفاده کنید.

با تهیه نقشه UMT برای املاک کشور، موقعیت های مختلف گوشی ای ملک با دقت بسیار بالا حتی در حد سانتی متر و میلی متر نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت، همچنین شما می توانی مختصات این نقشه را با تنظیمات مختلف سامانه به واحد های دیگر تبدیل کنید، برای مثال اگر مختصات سامانه سانتی متر است، شما می توانید آن را به متر یا میلی متر تبدیل کنید و چگونگی ارائه نقشه تنها به درخواست خود شما بستگی دارد.

بیشتر سازمان معتبر کشور برای ارائه خدمات خود مانند از این سامانه استفاده می کنند، از این سازمان ها می توان به سازمان های دولتی مانند شهرداری، اداره ثبت، اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و…. اشاره داشت.



به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (5 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

1 نظر تاکنون ارسال شده است
  1. در همه استان ها داره کار میکنه؟