ویرایش مثلث بندی ها در سیویل تری دی  (فصل 2 قسمت 2)

ویرایش مثلث بندی ها در سیویل تری دی (فصل 2 قسمت 2)

در این درس در مورد ویرایش مثلث بندی ها  در مرز سطوح صحبت شده .

این درس ویرایش مثلث بندی ها پاسخ بسیاری از سوالات کاربران بوده می باشد . در بعضی مواقع به هنگام ساخت سطح در مرز آن مثلث بندی ها به شیوه درست نمایش داده نمی شود . به دو طریق می توان این اشکال را برطرف کرد

یکی از طریق اصلاح دستی و حذف کردن اضلاع مثلث بندی های اشتباه و یا از طریق مشخص کردن حداکثر طول مثلث بندی ها . در حالت اول شما می توانید در صورت تمایل با صرف اندکی وقت به اصلاح مثلث بندی ها در سطح بپردازید . اما در روش دوم کار به صورت خودکار صورت می گیرد اما ممکن است نیاز شود تا چندین عدد را تست کنید و پاسخ نرم افزار را بررسی کنیم . استفاده از هر دو روش نیز می‌تواند موثر باشد استفاده از این روش ها زمانی موثر می باشد که سطوح دارای یک برآمدگی یا تورفتگی در مرز خود از نظر مسطحاتی باشند . در این حالت تو رفتگی ها و یا برآمدگی ها با اطراف خود دارای مثلث بندی خواهند شد که از شکل آنها مشخص است که باید ویرایش و اصلاح شوند .

بخوانید  دانلود AutoCAD Civil 3D | اتوکد سیویل تری دی 2018

ویرایش مثلث بندی ها در سیویل تری دی 

تصور کنید توپوگرافی که در اختیار شما قرار گرفته است آنچنان بزرگ است که کامپیوتر توانایی پردازش آن را ندارد . از طرف دیگر محدوده کاری شما بر روی فایل کوچک می باشد . در این حالت استفاده از این روش برای بریدن سطح مورد نیاز بسیار مفید واقع خواهد شد . شما می توانید با استفاده از ترسیم یک چند ضلعی حداکثر محدوده مورد نیاز خود را مشخص و سپس با استفاده از امکانات نرم افزاری که در آموزش توضیح داده شده اقدام به بریدن سطح مورد نظر از لبه های مشخص شده بکنید . این سطح بریده شده را میتوانید در یک فایل دیگر داشته باشید . همچنین این دستور برای مواقعی که میخواهید یک سطح بزرگ توپوگرافی را به شیت های مشخصی تبدیل کنید بسیار کارآمد خواهد بود .

قسمت اول درس را که شامل اصلاح مثلث بندی ها به دو روش دستی و خودکار بود به دقت ببینید و فراگیری بگیرید

بخوانید  جستجوی نقاط در سیویل تری دی (فصل 1 قسمت 6)

 


لینک های دانلود


به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (3 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

1 نظر تاکنون ارسال شده است
  1. سلام. در زمین هایی که سطح خاک حالت پله ای داره چطور میتونیم مثلث بندی ها رو ویرایش کنیم تا حجم درست رو بهمون بده. و اگه بخوایم توو بعضی جاها دستی مثلث بندی رو رسم کنیم چطور میتونیم این کارو انجام بدیم؟