بازسازی سطوح در سیویل تری دی (فصل 2 قسمت 3)

بازسازی سطوح در سیویل تری دی (فصل 2 قسمت 3)

باسلام امروز با شما هستیم با آموزش بازسازی سطوح در سیویل تری دی 

مطمئن هستم که در کارگاه و یا حتی در شرکت های مهندس مشاور با این مسئله برخورد خواهید کردید .
ببینید گاهی اوقات همون طور که قبلا توضیح دادم فایل توپوگرافی در اختیارمون قرار میگیره که اطلاعات مشخصی برای نرم افزار سیویل تری دی درون ان وجود ندارد . به بیان ساده‌تر فایلی هست که برای نرم افزار قابل شناسایی نیست . یک فایل اتوکدی که به صورت یک تعداد منحنی میزان شکسته شده به صورت خطی و یا منحنی وجود دارد . ما باید راهی پیدا بکنیم برای اینکه بتوانیم منحنی ها رو به نرم افزار بشناسانیم . ابتدا باید به بررسی منحنی ها بپردازیم اینکه ببینیم از چه جنسی هستند بعد از این مرحله باید منحنی های شکسته شده را با هم یکپارچه کنیم و بعد در صورتی که منحنی ها دارای ارتفاع نباشد به صورت دستی به تک تک آنها ارتفاع دهیم . این کار ممکن است زمانبر باشد .

بخوانید  تبدیل نقاط در سیویل تری دی (فصل 1 قسمت 5)

بازسازی سطوح در سیویل

در مرحله بعد باید یک سطح بسازیم و منحنی ها را به عنوان اطلاعات اضافه کنیم . حالت های دیگری نیز ممکن است پیش بیاید . برای مثال تصور کنید که بخشی از توپوگرافی به همراه تعدادی از نقاط نیز باشد . می‌توانیم از این نقاط برای مدلسازی دقیق تر استفاده کنیم . ممکن است ترکیبی از حالت هایی که در فصل صفر و اول به آن اشاره شد نیز پیش بیاید . به هر صورت با استفاده از دانش خود و توانایی های نرم افزاری باید راهی برای بازسازی سطح زمین طبیعی از نقاط یا منحنی های شکسته به وجود آوریم .

بخوانید  محاسبه حجم عملیات خاکی در سیویل تری دی (فصل 0 قسمت 10)

در این میان ممکن است نیاز شود از دستورات دیگری نیز استفاده شود مثلا برای پاکسازی خطوط و یا منحنی هایی که بر روی هم قرار دارند و همچنین نیاز است که قبل از تمام این موارد با استفاده از دستورکاپی بیس، اطلاعات را به یک فایل جدید منتقل کنیم .

این یکی از مهمترین دروس در بین تمامی درس ها می باشد این درس را به دقت فرا بگیرید . در این درس پاسخ بسیاری از سوالات کاربران در مورد بازسازی سطوح در سیویل تری دی و چگونگی بازسازی اطلاعات شکسته شده موجود می باشد .

 


لینک های دانلود


به این مطلب امتیاز بدید :
3/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

1 نظر تاکنون ارسال شده است
  1. سلام ممنون از زحمات شما . خدا خیر بهتون بده