نقشه برداری در شیراز | انجام خدمات نقشه برداری در شیراز

نقشه برداری در شیراز | انجام خدمات نقشه برداری در شیراز

خدمات نقشه برداری در شیراز  |  یکی از حساس ترین و پر استفاده ترین مشاغلی که در حیطه مهندسی عمران، وجود دارد مربوط به نقشه برداری است. نقشه برداری نیاز به دانش و مهارت خاص است و کسانی که در این عرصه فعالیت دارند باید آموزش های لازم و کافی را دیده باشند. خدمات نقشه برداری در شیراز در دو مرحله اندازه گیری و ارائه نتیجه، صورت می پذیرد. در بخش اندازه گیری از ابزارها و روش هایی استفاده می کنند که برای داده های بخش دوم ضروری است. نتیجه حاصل نیز به دو صورت آنالوگ و یا رقمی اعلام می شود.

نقشه برداری در شیراز

نقشه برداری در شیراز

نقشه برداری در شیراز به صورت تخصصی و حرفه ای توسط کارشناسان مجرب و کارآزموده انجام می پذیرد، در صورتی که نیازمند نقشه برداری در شیراز باشید می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از خدمات مشاوره ای آن ها بهره مند شوید. مشاوران مجموعه نقشه برداری در شیراز در مورد درخواست و نیاز شما به نقشه برداری بهترین راهنمایی ها را انجام خواهند داد.

اهداف نقشه برداری در شیراز

اهداف نقشه برداری در شیراز، کلا با دو هدف انجام می پذیرد که شامل اهداف یک منظوره و چند منظوره است. نقشه هایی که در نقشه برداری در شیراز به صورت چند منظوره هستند اهداف مختلفی را پیگیری می کنند و ممکن است برای کاربران مختلف تهیه شده باشد . از نمونه های این نقشه ها می توان به نقشه های توپوگرافی و یا دیتا اشاره داشت. نقشه هایی که در نقشه برداری در شیراز یک منظوره هستند برای پروژه های خاص در نظر گرفته می شوند که از جمله آن ها می توان به نقشه های توزیع جمعیت، آماری، خاک شناسی و… اشاره داشت.

نقشه برداری در شیراز
نقشه برداری در شیراز

خدمات نقشه برداری در شیراز

خدمات نقشه برداری در شیراز، شامل تمامی خدماتی است که از یک شرکت نقشه برداری می توان انتظار داشت، از مهم ترین خدمات نقشه برداری در شیراز می توانیم به خدماتی از قبیل موارد ذیل اشاره داشته باشیم:

  • – تهیه نقشه های ثبتی املاک یا همان UTM در خدمات نقشه برداری در شیراز
  • – تهیه نقشه های توپوگرافی و محاسبه احجام عملیات خاکی
  • – جانمایی پلاک ثبتی و شناسایی محل ملک از روی اسناد قدیمی
  • – جانمایی صفحه ستون در ساختمانهای فلزی و بتنی
  • – مساحی و تفکیک اراضی
  • -تعیین موقعیت ماهواره ای املاک (GPS)
  • – تفسیر عکسهای هوایی و ماهواره ای در خدمات نقشه برداری در شیراز
  • -تهیه نقشه های ثبتی املاک (UTM) در نقشه برداری در شیراز

از خدمات نقشه برداری در شیراز می توان به تهیه نقشه های یو تی ام اشاره داشت. در این نوع از نقشه ها در واقع نقشه ی یک مکان بر روی زمین به صورت دو بعدی نشان داده می شود. در صورتی که از این سیستم برای نقشه برداری استفاده شود، هر یک از نقاط بر روی زمین از مختصات واحد برخوردار خواهند بود که همتای آن در سایر قسمت های زمین وجود نخواهد داشت و در واقع منحصر به فرد خواهد بود. در مرکز خدمات نقشه برداری شیراز تهیه نقشه های ثبتی املاک توسط کادر متخصص و مجرب انجام می شود.

 

دانلود تعرفه نقشه برداری 1400

نقشه برداری در شیراز

تهیه نقشه های توپوگرافی و محاسبه احجام عملیات خاکی

از دیگر خدمات نقشه برداری در شیراز، تهیه نقشه های توپوگرافی و محاسبه احجام عملیات خاکی است. نقشه های توپوگرافی در نقشه برداری واقع تصویری است که در آن جزئیات و عوارض و برجستگی های زمین نشان داده می شود. در نقشه برداری این روش به برداشت توپوگرافی، مشهور است، همچنان که در این روش طول و عرض محاسبه می شود، ارتفاع نقاط مورد نظر نیز اندازه گیری خواهد شد. در برداشت توپوگرافی، نقاطی که برای برداشت گزیده می شود به گونه ای است که امکان رسم تمامی عوارض روی سطح زمین، موقعیت و ارتفاع نقطه ها نسبت به هم وجود داشته باشد. در صورتی که از خدمات برداشت توپوگرافی، نقشه برداری در شیراز استفاده کنید، برداشت توپوگرافی شما به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد.

بخوانید  BIM چیست ؟

جانمایی پلاک ثبتی و شناسایی موقعیت ملک از روی اسناد قدیمی

از دیگر خدماتی که توسط شرکت خدمات نقشه برداری در شیراز انجام می پذیرد، جانمایی پلاک ثبتی و شناسایی موقعیت ملک از روی اسناد قدیمی است. شاید سوالی که اینجا مطرح شود این باشد که جانمایی پلاک ثبتی به چه معناست؟ در تعریف جانمایی پلاک ثبتی می توان گفت بدین معناست که بر اساس آن پلاک ثبتی، که بر روی سند درج شده است بررسی و تایید می گردد که به قطعه مورد نظر و اعلام شده از طرف شخص متقاضی تعلق دارد. از دلایل اصلی جانمایی یک پلاک ثبتی این است که در ایام گذشته، حدود و مرزهای املاک و زمین ها به مانند امروز از همدیگر مجزا و تفکیک نشده بودند و به طور معمول، به صورت مبهم و کلی تفکیک می شدند.

بر همین اساس، در حال حاضر اشخاصی که سندهای قدیمی دارند به منظور انجام امور رسمی، جابجا کردن زمین و املاک و… دچار مشکل می شوند به همین دلیل نیاز دارند که از راهکارهای اصولی و دقیق برای تعیین مرز و محدوده زمین مورد نظر استفاده کنند و در واقع بر اساس آن مختصات دقیق ساختمان، مشخص می گردد.

خدمات نقشه برداری در شیراز

همچنین ببینید: تفاوت پلاک ثبتی با پلاک تفکیکی

جانمایی صفحه ستون در ساختمانهای فلزی و بتنی

از مهمترین خدمات شرکت نقشه برداری در شهر شیراز می توانیم به جانمایی صفحه ستون در ساختمان‌های مختلف اشاره داشته باشیم. در صورتی که یک سازه فولادی داشته باشید جانمایی صفحه ستون یا جانمایی پایه پلیت از قسمت های اساسی به حساب می آید. در سازه هایی که بتونی هستند نیز پایه گذاری برای ستون ها در همین نقش کارکرد دارند. در صورتی که جانمایی در این سی سازه ها به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد شاهد تاثیر مثبت آن در سایر قسمت ها خواهیم بود.

تمایزی که میان انواع سازه های فلزی و بتنی وجود دارد از صفحه ستون و یا پایه پلیت شروع می گردد. در سازه هایی که بتنی هستند، به منظور پیاده سازی ستون ها باید ریشه گذاری انجام شود ولی برای صفحه ستون ها نیازمند دقت زیادتری در مقایسه با ریشه گذاری هستیم.

 خدمات نقشه برداری در استان فارس

از دیگر خدمات نقشه برداری در شیراز می توانیم به مساحی و همچنین تفکیک اراضی اشاره داشته باشیم. مساحی در نقشه برداری به اندازه گیری افقی تصویر یک قطعه زمین گفته می شود. از جمله مواردی که در حیطه مساحی قرار دارد می توانیم به این موارد اشاره‌ داشته باشیم:

  • َ- شناسایی ملک
  • – رسم کردن کروکی
  • – نوشتن اندازه کروکی
  • – اندازه گرفتن طول و زاویه ها
  • -ترسیم
  • – محاسبه مساحت از روی شکل

در کنار مساحی می توانیم به تفکیک زمین نیز اشاره داشته باشیم که بر اساس‌ آن یک زمین که قطعه بزرگی دارد به قطعات کوچکتر تقسیم می شود. برای مثال ممکن است که قطعه زمینی وجود داشته باشد که مساحت آن یک هکتار باشد و صاحب یا صاحبان آن تصمیم به تقسیم آن به قطعات کوچکتر داشته باشند در این صورت است که می توان از خدمات نقشه برداری در شیراز برای تفکیک اراضی استفاده کرد.

پس از این که تفکیک زمین به قطعات کوچکتر تبدیل شد، کار خدمات نقشه برداری در شیراز به اتمام نمی رسد بلکه در ادامه نقشه تفکیکی تهیه می شود و سپس تهیه صورت مجلس تفکیک، ضروری است. در صورتی که زمین از قبل دارای سند باشد در این صورت بر اساس درخواست صاحب زمین صورت مجلس مجزا برای قطعات جدید تفکیک شده و سند جدا و شش دانگ، تهیه خواهد شد.

در صورتی که یک ملک مشاع باشد و مالکین ملک تصمیم داشته باشند که زمین را به چند قطعه تفکیک کنند پس از این که ملک تفکیک شد، وضعیت مشاعی و اشتراک ملک از میان، نخواهد رفت و پس از آن نیز هر کدام از شرکا در تمامی قطعات به اندازه سهمی که دارند، مالکیت خواهند داشت.

بخوانید  درز انقطاع چیست و در کجا استفاده میگردد

خدمات نقشه برداری در شیراز

تعیین موقعیت ماهواره ای املاک از خدمات نقشه برداری در شیراز

موقعیت ماهواره‌ای که به صورت اختصار به جی پی اس نیز مشهور است، یک نظام موقعیت یاب برای یک مکان در کل دنیا محسوب می شود و هر موقعیت مکانی بر اساس آن مختصات خاص و ویژه خود را دارد.

اهمیت این نظام به قدری است که در حال حاضر بسیاری از مسیریابی ها، نقشه یابی ها و جهت یابی ها بدون آن غیرممکن به نظر می رسد. نظام جی پی اس برای نخستین بار در سال ۱۹۷۸ فعالیت خود را شروع کرد و آن هم زمانی بود که آمریکا با استفاده از پرتاب یک موشک، ماهواره ای را در فضا قرار داد.

نظام موقعیت یاب مکانی از اهمیت زیادی در نقشه برداری برخوردار است و بدون استفاده از آن نقشه برداری از اعتبار کافی و دقیق، برخوردار نخواهد بود. از مهم ترین دستاوردهای، موقعیت یاب مکانی این است که این امکان را برای نقشه برداران فراهم می‌کند که نقشه آن ها از دقت فراوانی در حد یک نقطه برخوردار باشند.

در مورد اهمیت جی پی اس و یا همان موقعیت یاب مکانی همین بس که در سیستم اطلاعات جغرافیایی برای این که بتوان یک آنالیز دقیق و علمی ارائه دهد با استفاده از جی پی اس، مد نظر قرار گیرد.

برای نمونه در نقشه های هیدروگرافی که به منظور نقشه برداری در دریا استفاده می شود، اهمیت جی پی اس در سطح بسیار بالایی قرار دارد. همچنان که در آن عمق و جزئیات مربوط به آن مورد توجه است، امکان آگاه سازی و هشدار در مورد خطرهای احتمالی نیز فراهم می شود.

تفسیر عکسهای هوایی و ماهواره ای

از جمله خدماتی که در شرکت نقشه برداری در شیراز انجام می پذیرد و کارشناسان خبره آن را انجام می دهند مربوط به تفسیر عکس های هوایی و ماهواره ای است. یکی از مواردی که در نقشه برداری می تواند مورد نیاز صاحبان املاک باشد، تفسیر عکس های هوایی و ماهواره ای است. منظور از این تفسیر این است که بر اساس آن عوارض زمین، شناسایی و تشخیص داده می شود و بر روی عکس های هوایی، حدود تعیین می شود و اطلاعات مربوط نیز استخراج می گردد.

تمامی مختصات هندسی یک نقطه از جمله طول، عرض، مساحت، محیط، ارتفاع و… در تفسیر یک عکس هوایی از اهمیت بسیار فراوان برخوردار است به همین دلیل نیاز به کارشناس خبره است تا تفسیر یک عکس هوایی را با حداکثر دقت انجام دهد.

زمانی که یک عکس هوایی مورد تفسیر قرار می گیرد باید موارد مهمی از قبیل مقیاس، سال عکسبرداری، فصل و ساعت عکس برداری نیز مد نظر قرار بگیرد چرا که هر کدام از این آیتم ها می تواند نقش مهم در چگونگی تفسیر یک عکس و نتیجه آن داشته باشد.

در تفسیر عکس هوایی، شناسایی عوارض زمین نیز مدنظر است که برای دستیابی به آن می توان از نشانه ها و آیتم های مختلف استفاده کرد. کارشناسانی که از تخصص های لازم و کافی برخوردار هستند با دقت و کیفیت بالا می توانند تفسیر یک عکس هوایی را برای شما انجام دهند در این زمینه نیز می توانید از خدمات نقشه برداری در شیراز بهره ببرید و بهترین کیفیت ها را تجربه کنيد.

نقشه بردار در شیراز 

سایر خدمات نقشه برداری در شیراز

از دیگر خدمات نقشه برداری در شیراز می توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم :

  • تهیه نقشه های توپوگرافی براي مقیاس هایی که خیلی بزرگ می باشند
  • تهیه نقشه هایی از قبیل کاداستر شهری و غیر شهری انجام می شود.
  • تهیه پلان و پروفیل ها توسط خدمات نقشه برداری در شیراز انجام می شود.
  • ترازیابی در درجه های مختلف از جمله؛ درجه یک و دو و سه قابل انجام است.
  • تهیه و بهنگام رسانی نقشه های آماری شهری و روستایی

همچنین جهت مشاهده قیمت های خدمات نقشه برداری میتوانید از فایل تعرفه خدمات نقشه برداری استفاده نمایید.



به این مطلب امتیاز بدید :
5/5 - (7 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاه

7 نظر تاکنون ارسال شده است
  1. عالیه نقشه ای بسیار تمیز تحویل دادید
    ممنونم از مهندس مطلقیان 🙏🏻

  2. ممنون..کارمو به بهترین نحو انجام دادید

    • خواهش میکنم/ موفق باشید 🙏🏻

  3. ممنونم

    • خواهش میکنم/ موفق باشید 🙏🏻

  4. سلام کار دارم در خرمبید-اونجا هم انجام میدید ؟؟

    • سلام بله
      با شماره درج شده در تصویر در ارتباط باشید.